Voor de garantie van een tablet pc moet ik het apparaatje naar Southend-On-Sea sturen. Ik dacht: laat ik er gewoon zelf naartoe gaan en dan maken we er voor de rest van het weekend een weekendje London van!
Dus zodoende…
Nu ben ik al zover, dat we het beste de boot kunnen nemen. Dat kost € 71,50 in totaal. Terwijl het vliegtuig en de trein al snel € 300-400 per persoon gaat kosten!
Nu heb ik de volgende vragen:
-Het lijkt me niet verstandig met de auto London zelf in te gaan; is dat zo of valt dat wel mee?
-Zouden de hotels in London zelf veel duurder zijn dan net er buiten?
-Is het mogelijk ergens buiten London de auto veilig te parkeren en de rest met het openbaar vervoer te doen?
Die gast waar ik met mijn tablet naartoe moet gaf aan, dat je absoluut NIET in Basildon wil zijn. “It’s a dive” wat hij daarmee bedoelde weet ik niet. Tevens gaf hij aan, dat Southend-On-Sea prima te doen was en je in 40 minuutjes met de trein in London bent. Dat lijkt me ook wel prima.
Weet iemand hier of het openbaar vervoer in Engeland duur is?
Alle overige suggesties zijn ook van harte welkom!
Kan inderdaad lastig zijn met auto in stad. Parkeren is nachtmerrie en in centrum betaal je ook nog eens, ook als buitenlander, de ‘congestion charge’ (foto gemaakt en rekening naar kentekenhouder gestuurd).
Centrale hotels zijn peperduur, voorsteden valt hartstikke mee en Southend dus ook
OV in UK is ongeveer 2 x zo duur als in NL, helaas; maar zeker als je treinreizen lang vantevoren kunt boeken (via Internet), met specifieke tijd/trein, weer erg goedkoop soms. Ook lange-afstandsbus kan erg goedkoop zijn.
In Londen ofwel dagkaart kopen ofwel in Oyster card (OV-Chipkaart) investeren, losse enkeltjes zijn ontmoedigend duur (2-3 x zoveel als met Oyster).
Ja, parkeren is idd lastig in Londen. Ik kan me herinneren dat mijn vader vroeger de auto altijd buiten Londen wegzette en dat we dan met de metro naar de stad gingen. Waar hij hem parkeerde… geen idee (sorry). Maar het kan dus wel!
Wat je ook zou kunnen proberen: je auto bij een van de vliegvelden (bijv Gatwick of Stansted) parkeren (tarieven kun je vast wel op de websites van de vliegvelden vinden). Deze vliegvelden hebben namelijk een fijne verbinding naar het centrum van Londen, lekker snel en niet zo heel duur.
In Londen kochten wij een dagkaart, dat was niet duur en je kunt er overal mee terecht. De metro werkt perfect, je kunt er overal mee komen.
Ik denk dat ik zondermeer ga vertrouwen op de persoon waarmee ik op zondag een afspraak heb en dat we gewoon in Southend-on-sea gaan zitten. Dan pakken we op zaterdagochtend de trein naar London (schijnt 40 minuutjes te zijn) en nemen we gewoon de voorlaatste trein oid terug. Dan moeten we wel redelijk onder de pannen zijn!
Nu nog eens uitzoeken waar we overal naartoe moeten in London. Maar daar zag ik al genoeg andere topics over, dus dat ga ik maar even daar op aan laten komen!