Stand van zaken met weersomstandigheden??

Hi,
Over een paar dagen is het zover…ik mag van mijn vakantie gaan genieten:vak01:

Maar de weersgemoederen houden me behoorlijk bezig!
Natte voeten krijgen in het oosten, noorden en centrale gedeelte.
En een tyfoon opkomst of al bezig in het zuiden!!

Heeft iemand de laatste updates mbt

• treinverkeer naar het noorden.
  • weersverwachtingen in het zuiden.
  • overige locaties waar nu mogelijke vervoersproblemen zijn ivm wateroverlast.

Ik had een grof plan (standaard) van:
BKK - (kanchanaburi) - ayuthaya - chiang mai - “gouden driehoek” - een zonnige eiland:zon02: - BKK
Hoor het graag!

hoi mary
op koh samui regent het nu vaak.
bewolkt en frisjes
goede reis en enjoy.

1 like

Mary vervoer per trein naar het noorden is geen probleem,wel moet je rekening houden met vertragingen(omdat er beddingverzakkingen zijn op sommige plaatsen,daarom dat de treinen met lagere snelheid rijden op sommige plaatsen)
Bussen naar het noorden 100% inorde banen zijn goed bereidbaar.
groetjes:georges.

1 like

Thanks :chin:, ik volg ook het item “wateroverlast”…daar wordt zelfs gesproken over sneeuw!! Dan toch maar sjaal / muts en wanten mee!:biggrin:
Het is lastig om info van het internet af te halen (zijn niet echt to the point…kan ook aan mijn google-vermogen liggen)

Vanaf vrijdag loop ik in Bangkok…

Hi Georges,

Ik reis alleen (vrouw) nu had ik begrepen dat het handig is om mn de nachtbus te mijden en het veiliger is met de nachttrein.
Is dat zo??

Alvast bedankt!
Groetjes Mary

Ik heb nog geen enkele problemen ondervonden om met de nachtbus naar mijn bestemming tegaan!
Mijn Vriendin neemt dikwijls ook de nachtbus om door te reizen naar Isan country!
Ik moet je wel zeggen Mary,als je een bus neemt en je legt lange afstanden af.
Dan kan je beter de VIP bussen nemen,meer beenplaats en ook meer comfort!
dus conclusie:het is echt niet gevaarlijk als vrouw zijnde om s’avonds de nacht bus te nemen.

Het is net als in NL je moet gewoon goed opletten net als overal in de wereld. Het is dus echt gewoon veilig om met de bus en trein te reizen ook 's nachts :chin: