Stamtafel kletstopic, deel III

Bedankt Line, wou je nog een privéberichtje sturen, gelukkig had je al gereageerd!
Zo kan ik nu me bezig houden met andere dringende zaken.
Grts Georges

Mobile georgessiam

Bedankt iedereen moet me dringend klaar maken!
Neem mijn mobieltje mee naar het ziekenhuis.

Mobile georgessiam

• Updated - - -

Bedankt iedereen moet me dringend klaar maken!
Neem mijn mobieltje mee naar het ziekenhuis.

Mobile georgessiam

Uit de categorie beter laat dan nooit: inderdaad gewoon een schaamteloze poging tot oplichting.

Sterkte Georges!

Idd bekende oplichtingstruc.

Mail van Windows… Wat een kolder verzinnen ze toch telkens.

Zo vrienden ben thuis !! operatie goed verlopen de draadjes mogen uit na 14 dagen.
Eveneens zal ik de labo resultaten krijgen via mijn huisarts.

Vrienden :
Daarjuist een tweede email ontvangen !! (inhoud hieronder)
Ik ben ongerust, wie weet waar ik terecht kan ? Is er bij windows een dienst die me kan zeggen ofdat deze email wel echt is???
Graag jullie input aub !
groetjes,Georges.

**Having trouble viewing this mail? Click here to view it in your browser.
Make sure that you always get our messages: Add windowsincasso@gmx.com to your contacts.

Click here to unsubscribe or update your email address.

PER E-MAIL

Amsterdam, 22-12-2015
Inzake: Upgrade van Windows
Dossier nummer: 388495ks43

Geachte Georges xxxxxxxx,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, we hebben u hierover gisteren ook een e-mail gestuurd. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Betreffende vordering:

Hoofdsom: €8,99
Rente t/m 22-12-2015: €1,01
Incassokosten: €40,00

Totale vordering: €50,00

Het betreft een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de upgrade uitvoerde. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven aan onze Belgische gerechtsdeurwaardee, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen.

Hoe betaal ik via PaySafe Card?

• Ga naar www.becharge.be
  • Klik op het ‘PaySafe Card’ logo
  • Selecteer ‘€50’ als bedrag
  • Voltooi de betaling van de PaySafe Card
  • Na betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze mailt u aan ons
  • Na betaling ontvangt u een betaalbevestiging van ons

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code, zonder dit kunnen we uw betaling niet verwerken.

LET OP: Betaal voor woensdag 23-12-2015 om 13:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Afdeling ambulante juridische dienstverlening Windows B.V.

This email is being sent to xxxxxxxxxxxxxxxxx.

Unsubscribe or update your address.
Trouble with the opt out link? Simply forward this message to rem@link.rm0005.net or call 773-470-0350.

This message was sent by Windows.
Windows | Evert van de Beekstraat 354 | Schiphol, Noord-Holland 1118CZ**

Toch wel schaamteloos: dat adres onderaan de mail is van Microsoft Nederland. En hoe hard deze eikels zich ook als zodanig voor proberen te doen, dit is géén mail van Microsoft. En Windows B.V. bestaat überhaupt niet, dus is er sowieso geen enkele juridische basis waarop ze iets kunnen claimen.

Gewoon negeren, en zeker niet op reageren. Dan eerder nog met de boel naar de politie gaan, wellicht dat die er iets mee kunnen. Of wellicht contact opnemen met Microsoft, ik kan me zo voorstellen dat zij graag een paar juristen op dergelijke oplichters af zouden sturen…

Hier meer over deze scam:

https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-meldingen-cpt/microsoft-urgent-laatste-kans-om-te-betalen-zonder-juridische-procedure/

NB: ik zou ook even je naam uit het bericht verwijderen. Hoe minder persoonlijke informatie je rond laat slingeren, hoe moeilijker je het dit soort oplichters in beginsel al maakt.

Bedankt voor jou input Sander !
De links die je hebt gegeven zal ik zodadelijk bekijken (zit vast in mijn woorden )

Sander,ik heb me geregristeerd op kassa vara,heb meteen een vraag gesteld. zie link : https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/stellen
Blijkbaar ben ik niet de enige die zo’n dreigmails krijg !
Weet jij waar ik met mijn spammails terecht kan op Microsoft? (link) (nederlandstalig)
Je zou me daar enorm mee kunnen helpen Sander !
grts: Georges.

Zo Sander ik heb de inhoud van de email verstuurd naar de fraudehelpdesk.nl
Hopelijk kunnen ze me helpen,want ik ben geen onderdaan van Nederland.

Georges, gewoon negeren die mails. Vooral niet op de linkjes drukken en je niet druk maken.

Spam spam spam spam!

Fraude.nl zal je dat zelfde advies geven.

Nou Thijs,nu weet ik voor 100% dat het spammails zijn.
Had een soortelijke bericht gelezen op kassa.vara en moet je eens weten Thijs,de dossiernummers zijn identiek dezelfde !
Nu heb deze spam berichten gemeld op fraudehelpdesk.nl
Ik zal de 2 emails verwijderen Thijs !
grts: Georges.

Ik zie bij Microsoft ook niet direct een meldpunt voor dit soort zaken. Wel voor fraude waarvoor microsoft-accounts worden gebruikt door de afzender (in dat geval doorsturen naar abuse@outlook.com), maar niet voor meer algemene oplichtingspraktijken.

Maar inderdaad, wees er vooral niet te ongerust over.

Zo gauw er duidelijke taalfouten in een mail zitten is het zo goed als zeker al een scam.
Daarnaast kan ik je vertellen dat ze voor een bedrag van 50 euro echt geen deurwaarder gaan inschakelen die helemaal naar Belgie gaat, die zaak zal ze meer geld kosten dan het überhaupt ooit op gaat leveren.

Hoe voel je je nu Georges? (na die operatie dus, niet na het ontdekken dat het echt oplichting is)

Bedankt Sander,de link van kassa vara.nl heeft me veel geholpen.
Zoals ik hierboven al heb vermeld het zijn allemaal dossiernummers met dezelfde cijfercombinatie.
Ik ga de 2 emails verwijderen en niet meer reageren op hun dwang emails.

Hoi Hanneke,
Nou de operatie was goed verlopen, ze hebben er 25 minuten overgedaan was rap buiten.
Het was een cyste die ze hebben verwijderd,voor de resultaten moet ik nog 2 weken wachten.
De draadjes spelen me parten , maar dat is normaal .
Zal wel een paar dagen duren,nu ben ik slecht te been.
Ook zit ik al een paar dagen met hoofdpijn opgeschept,zodadelijk een aspirine nemen.
Tja… de 14 dagen dat ik moet wachten komt slecht gelegen,vertrek namelijk begin Januarie naar Thailand.

Goed om te lezen dat het is meegevallen Georges.
Pak je rust, dan ben je zo weer de oude.

Rust goed uit, lieve Georges! :kus:

Lekker rustig nu Jeroen en Lotte het voorstellen forum zelf bijhouden :popcorn:

Dat zal Lotte dan zijn? :slight_smile: