Ik zal me even voorstellen, mijn naam is priscilla en heb in 2007 een turkse jongen leren kennen in Bodrum. We hebben veel email contact gehouden en uiteindelijk een relatie gehad van ongeveer 1,5 jaar waarin we elkaar nog 2 keer hebben gezien. Het viel me op dat hij eigenlijk enorm jaloers en vaak ook agressief was in mijn bijzijn, hij werd al boos op me als ik naar een andere jongen keek soms. Voor mij een reden om bij terugkomst in nederland er een punt achter te zetten (er waren nog veel meer redenen!). Je kan je afvragen waarom ik dit niet bij de laatste ontmoeting kenbaar heb gemaakt, maar ik vertrouwde hem niet. Dalijk liet hij me niet gaan. We hebben elkaar nu zo’n 2 jaar geleden voor het laatst gezien en contact gehad, enkel: hij stalkt mij onwijs erg. Hierbij te denken aan keer op keer het huistelefoonnummer bellen en hopen dat hij mij aan de telefoon krijgt (bezig om hier een geheim nummer van te maken), verder maakt hij onwijs veel social media (facebook,twitter) profielen aan en zet daar allemaal foto’s van mij op. Nodigt eveneens mijn vrienden uit en valt hun lastig waar ik ben. Hierdoor kan ik zelfs geen social media nemen. Hij vraagt iedereen of dat hij even 1 min met me kan praten, maar dat ken ik: 1 min nu en de volgende keer weer 1 minuut. Hij is inmiddels 28 en het lijkt me een leeftijd dat je dan volwassen bent en zegt: okee ze wil me niet, het is duidelijk. Maar nee, hij blijft me lastig vallen en hoopt zo zijn zin door de drijven. Ik weet soms echt niet meer wat ik moet doen, natuurlijk negeer ik hem en stuur ik bij ieder nieuw nepprofiel weer facebook een mailtje, maar ik zou willen dat hij er gewoon mee stopte. Zou iemand me van wat advies kunnen voorzien?
Hoi Priscilla,
Ik kan je helaas geen advies geven, maar heb je verhaal gelezen en wens je heel veel succes! Idd niet met hem gaan praten, de mensen in je omgeving op de hoogte stellen en eventueel melding maken bij de politie. Wie weet dat de turkse ambasade in nederland nog wat voor je kan betekenen? Sterkte, want het lijkt me zo dat het je hele leven op dit moment beheerst!