Wie heeft er al ervaring met de stages van stageloket suriname??
Ik en een vriendin hebben ons ingeschreven en zijn benieuwd naar ervaringen van andere mensen met dit bedrijf.
Wij zijn van plan om een stage mbt vrijetijd/sport of toeristisme te gaan doen voor een periode van 3 maanden.
Weet iemand ook hoe het vervoer daar gaat?? Stel we worden in een huisje geplaatst waarbij we een auto nodig hebben, kunnen we deze dan gewoon kopen/huren in suriname?? en wat zijn de kosten daarvan ongeveer, en is het mogelijk uberhaupt een auto te huren wanneer je 22 jaar oud bent??
Hopelijk weten jullie antwoord!!
Groetjes Lucinda,
Ga je ook naar Suriname in de periode vanaf februari 2006?? misschien leuk om contact te hebben met mij… email adres is: [EMAIL=“lucindavermeulen@hotmail.com”]lucindavermeulen@hotmail.com :rolleyes:
Het is natuurlijk super goed van je om meer ervaringen te vragen van andere studenten met betrekking tot Stageloket Suriname. Ikzelf kan je daarbij niet mee helpen, aangezien ik zelf werk voor dit bedrijf, ik ben namelijk de contactpersoon in Suriname en dus wel bevooroordeeld.
Ik kan je echter wel wat meer informatie geven over het vervoer in Suriname. Normaal gesproken rijden er veel bussen die je voor een klein bedrag naar overal in Suriname brengen. Doordat er echter net gigantische verhogingen zijn geweest betreffende de benzineprijzen, kan ik je helaas geen exacte prijs geven van de bus. Ook de taxi’s zijn in verhouding niet duur.
Wat betreft een auto, ik weet niet precies hoe oud je moet zijn om er eentje te kunnen huren. Maar op zich plaatsen we je altijd in de buurt van je stage, waardoor je dat op de fiets of met de bus kan doen. In verhouding is het huren van een auto ook veel duurder dan het nemen van een taxi.
Ik hoop je een beetje te hebben geholpen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
ik lees net dat jij een contactpersoon bent. en ik wil zelf ook graag stage gaan lopen in suriname in de periode van november 2006 tot maart 2007. heb je misschien nog tips voor me??
groetjes tamara
Welke vragen heb je allemaal of waarover wil je tips hebben? Barst maar los zou ik zeggen. Als je het evt prettiger vind kun je me ook mailen op het volgende emailadres: [EMAIL=“stageloket@yahoo.com”]stageloket@yahoo.com. Deze check ik namelijk meerdere malen per dag, dus dan krijg je snel een antwoord.
De stageloket Suriname is de duurste bemiddeling er zijn zeker andere organisatie die het beter en goedkoper doen. Jullie kunnen het verder zoeken er zijn mogelijkheden zat.
Juist!
Die “Stage buro’s” zijn commerciele instellingen die alleen hun eigen belang voorop stellen. NIET mee in zee gaan. Neem contact op met niet commerciele instellingen die je gratis helpen in het belang van de organisatie waar je stage gaat lopen. (Christoforus Internaat, VPSI enz.)
Jammer dat jullie dit zo hard uitspreken. Stageloket Suriname is zeker niet het duurste stagebemiddelingsbureau en in ons geval zijn wij ook geen commerciele instelling die alleen ons eigen belang voorop stelt. Ik vind het jammer dat jullie dat zo stellen, aangezien dit helemaal niet het geval is. Ik ben in het verleden zelf student geweest en heb het toen ook deels zelf gedaan. Soms gaat het goed en soms ook niet. Ik zal een student niet zeggen wat hij of zij moet doen, dat weten ze zelf het beste, maar ik weet wel dat wij persoonlijk ons eigen belang dus niet voorop stellen en het beste voor hebben met alle studenten.
De studenten die hun stage in Suriname willen doen, moeten dit zeker doen met of zonder hulp van een bemiddelingsbureau. Het is altijd goed om nieuwe kennis naar Suriname te brengen, iets waar de studenten voor zorgen. Dus een stage in Suriname? Zeker doen
Stage in Suriname moet je zeker doen, mee eens.
De stage bemiddelings buro’s vliegen echter als padde(n)stoelen uit de grond.
100 Euro voor de Bemiddeling???
Een paar mailtjes versturen, wellicht een paar keer langs gaan bij de opdrachtgever (a 10 SRD per Taxi) en ophalen van de Zanderij (Max. 30 SRD pp) voor XX.XX Euro?
Hoezo niet commercieel?
Mijn bankrekening is ook beschikbaar om de watersnoodhulp op te storten!
Het is niet negatief bedoeld t.o.v. het Stageloket als zodanig, ik ken ze inderdaad niet persoonlijk(laat ze eens contact opnemen via [EMAIL=“info@christoforusinternaat.com”]info@christoforusinternaat.com) maar wel tegen die buro’s die maar blijven opkomen.
Er zijn mij taieven ter oren gekomen van 100 tot 200 bemiddelingskosten, 50 Euro per maand boven op de huur van de woning(Geregeld met de eigenaar) en 50 Euro pp voor afhalen op het vliegveld.
Dat soort zaken lijkt mij niet in het belang van de organisatie waar de stagiair stage gaat lopen.
Het is begrijpelijk dat je de telefoon-.e-mail e.d. kosten terug wilt zien. Helpen bij bemiddeling is leuk maar het moet geen geld gaan kosten.
Wat zijn dan die kosten?
Een busbedrijf rijdt voor srd. 30 pp van het vliegveld tot aan het huis. 10 telefoontjes a srd 2 en 4 taxi ritjes a srd 10, wat tijd erbij…
100 Euro is nu iets van srd 350, reken zelf maar verder.
PS Mijn prive rekening staat open voor die ton. We kopen dan een nieuwe landrover en een boot met buitenboordmoter. Van het restant wat zakjes rijst die we met de nieuw aangeschafte transportmiddellen gaan vervoeren naar het binnenland. Geef gul!
Misschien had je het nog niet door, maar ik werk zelf voor Stageloket Suriname en ben contactpersoon voor ze in Suriname. Ik doe daar mijn uiterste best voor de studenten en weet dus ook dat het bij lange na niet om het geld draait. Maar inderdaad zijn er kosten die er gemaakt en dus weer terugbetaald moeten worden.
De tarieven die je hebt doorgekregen zijn niet helemaal waar. En wij vragen zeker geen extra bedragen als dit niet nodig is. Daarom is de hele converstatie waarschijnlijk op misverstanden berust en dat vind ik jammer. Misschien kunnen we eens contact met elkaar hebben in de nabije toekomst. Lijkt me namelijk een goed plan.
En nog steeds voor iedereen die stage wil gaan lopen in Suriname, zeker doen. Het is en blijft een onvergetelijke en leerzame ervaring!
Hallo,
Wat een handig forum is dit. Ik wil volgend jaar graag samen met mijn vriend naar het buitenland en we zitten te denken aan Suriname. Hij wil dan stage gaan lopen en ik gaan werken. Op die manier kunnen we werken, reizen en toch ook samen zijn combineren. Is er makkelijk een stageplek te vinden voor een student van de HEAO richting bedrijfskundige economie? En is er makkelijk werk te vinden voor iemand die afgestudeert is in de richting sociaal pedagogische hulpverlening? Ik ben heel benieuwd…
Groetjes Barbara
He wat goed, er is nu al een reactie.
Mijn vriend gaat vandaag naar school om daar te informeren naar de mogelijkheden en de eisen die aan zijn stage gesteld worden. Dat zal dan duidelijker worden.
Even wat vragen over het internaat:
*Zelf werk ik met jongeren die ook niet meer thuis kunnen wonen en nu in een instelling verblijven. Ik ben groepsleiding. Bij ons hebben ze de leeftijd van 14-18 dus wat dat betreft komt het aardig overen. Ik vind dit werk geweldig en heb ook met een redelijk pittige maar vooral erg leuke doelgroep te maken. (Kinderen met ADHD, PDD-NOS, persoonlijkheidsstoornissen> borderline kenmerken, laag niveau). Ik heb alleen dus totaal geen ervaring met lesgeven. Wat wij doen is de kinderen op de groep zelf opvangen en daar met ze aan de slag gaan. Daarbuiten gaan ze wel gewoon naar school en stage. Mijn vraag is dan ook wat de werkzaamheden op het internaat inhouden… en wat mijn taken zullen worden. Daarnaast ben ik benieuwd naar wat het werken in het binnenland inhoudt.
*In principe hoef ik geen vergoeding voor mijn werk, mijn ideaal is natuurlijk een steentje bijdragen zonder er zelf aan te verdienen. Maar mijn vriend is student waardoor we niet in een paar maanden een enorm kapitaal kunnen opbouwen… Het is natuurlijk wel belangrijk dat we rond kunnen komen. In hoeverre kunnen we hierin gesteund worden door de organisatie? Zit er bijv. kost en inwoning bij in? Wordt er misschien een gedeelte van de reis vergoed? Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn.
*Stel dat we voor jullie aan de slag gaan zitten de stageplek van mijn vriend en de werkplek van mij bij elkaar in de buurt?
*Kunnen we samen onderdak krijgen?
*Wat zijn de werktijden op het internaat? Zit ik vast aan een bepaalde tijd werken bij jullie? Kunnen we er bijv. ook eens in het weekend op uit? Ik heb eens wat informatie over Suriname opgezocht en er schijnen heel mooie trips naar het binnenland te zijn. Hier willen we natuurlijk wel wat mee, zodat we ook nog eens het land kunnen verkennen.
Ooh joh er komen allemaal vragen op maar dit is nu even genoeg lijkt me.
Ik hoor het allemaal graag en dan kunnen we weer verder gaan kijken.
Met vriendelijke groet,
Barbara Middelkoop