Stage lopen in Padang of rondreizen?

Hallo,

Ik loop al een tijdje met het idee rond dat ik wil rondreizen in Indonesie en as zomervakantie wou ik het echt gaan doen, 5weken rondreizen in Indonesie.
Nu kreeg ik vanuit school de kans om op ministage te gaan voor 6weken in Padang (sumatra) een geweldige kans en in eerste instantie dacht ik meteen, dat ga ik doen!
Maar nu ik er over nadenk, vind ik het wel echt erg jammer dat je dan alleen Padang en het gebied er om heen ziet en niet meer van Indonesie. Vanuit Padang doen we wel weekend excursies, maar ik zal niet naar Java ofzo gaan.
Nu twijfel ik dus heel erg! Rondreizen lijkt me super, maar ook de ministage lijkt me een geweldige ervaring.
Iemand tips voor wat ik zal gaan doen?

En hoe is de omgeving van Padang en Padang als stad zelf?

Jitske.

DOEN !!!
Zo’ n kans krijg je niet elke dag .
Padang en omgeving is een mooie gebied.
Wel zijn ze streng moslims , maar het hoeft geen beletsel te zijn om daar stage te lopen.
je wordt ook begeleidt .

De omgeving schijnt mooi te zijn , zelfs indonesiers komen daar op bezoek als toeristen.

Hier een site van de stad zelf
http://www.padang.go.id/v2/index.php

Padang is een gemiddelde Indonesische vieze drukke stad, geen pretje om te verblijven als je er niets te zoeken hebt. Toeristen gaan naar Bukittinggi of het Danau Maninjau, ten noorden van Padang daar is het echt mooi.

Tsjaah, 2 totaal verschillende reacties, haha.

Meer reacties? Zou super zijn!

Ik ken Padang niet, maar toch zou ik willen zeggen: DOEN!

Reizen kan altijd nog, stage lopen niet. Ik heb zelf stage gelopen op het eiland Batam, en ik heb er een hoop van geleerd. En nee, Batam is ook niet het mooiste plekje van het land… Je duikt wanneer je op een zo’n plek woont dieper in de locale (een locale) cultuur dan wanneer je reist. Je pikt wellicht nog het een en ander op van de taal. Een stage staat mooi op CV (moet geen hoofdreden zijn, maar is wel mooi meegenomen).

Heb je geen tijd om na je stage ff rond te reizen?

Een reisforum waar men werken, in dit geval stage, verkiest boven reizen? Verbazingwekkend. De meeste mensen werken hun hele leven en nemen zich voor na hun pensioen alle dingen te gaan doen die… maar vaak zijn ze dan al suf gewerkt.

Wat is reizen? Wil je reizen om zoveel mogelijk dingen te zien, of wil je reizen om een andere cultuur te ervaren?

Ik kies over het algemeen voor dat laatste, en dat gaat over het algemeen prima samen met het doen van een stage danwel vrijwilligerswerk! Je ervaart dingen die je als reiziger zelden tegen zult komen, weliswaar geen touristische highlights, maar wel mooie ontmoetingen. Mijn mooiste herinneringen aan Indonesie zijn mijn herinneringen aan Tajen, een klein Balinees dorp waar ik 3 maanden voor de klas heb gestaan. (Het dorp zelf heb je in een uur gezien.)

Wachten tot na je pensioen? Waarom?

Toen ik in 2001 een half jaar stage liep, heb ik gedurende 3 wkn Java bezocht.
In 2004 ben ik een paar dagen naar Bintam geweest.
In 2006 ben ik 2 mnd naar Sulawesi/Bali/Lombok geweest.
Later dat jaar heb ik 3 mnd op Bali gewoond.
In 2007 ben ik naar Bali en Flores geweest.
In 2009 staan Sumba en Alor op het programma (en Bali).

En nee, ik reis beslist niet alleen maar naar Indonesie. Ik ga gewoon meerdere malen per jaar op vakantie. De wereld wordt steeds kleiner, en verre reizen is voor meer en meer mensen weg gelegd. (Sparen voor een reis en verder niet al te veel uitgeven :wink: ) Wachten tot na je pensioen is mijns inziens niet nodig, tijden veranderen!