Stage Kirstenbosch

Ben zo gelukkig geweest een stageplaats te kunnen bemachtigen in Kirstenbosch. Ik zoek sites/boeken/informatie over het dagelijks leven in Zuid-Afrika : boodschappen doen, openbaar vervoer, does en don’ts.
Ik moet echt helemaal van nul beginnen…
Welke ervaren reiziger wil me helpen?

Ja het gewone leven in Zuid Afrika. Er zijn verschillende supermatkten, Zoals Woolworth, Spar, Checker en Pick 'Pya. De laatste 2 zijn goedkoopste. Woolworth heeft meer kwaliteits en natuurlijk arsortiment.
Boodschappen zijn hier een stuk goedkoper dan in NL. En echt alles is te krijgen, behalve de echte Nederlandse dingen. Beschuit is wel te krijgen bij Pick 'n Pay en Spar.

Openbaar vervoer, is er wel, (niet echt veel) maar niet veilig genoeg om er mee te reizen. Een auto hebben is toch aan te raden. Goede 2de handse dus kopen.

Qua veiligheid, gewoon goed oppassen, niet daar zijn waar niet veel mensen zijn en vooral niet al het donker is.

Tooch zijn er enoeg plekken waar je buiten kan lopen overdag en als het donker is. Maar je moet weten waar.
De seizoenen zijn tegengesteld. als in Nederland, momenteel is het hier zomer.

Heb je al een stage visa??:zon02:

Kijk via www.goole.co.za.

Wanneer ga je??

groetjes uit Kyalami

Als het doorgaat, dan ga ik gans de maand september en oktober.
Qua papierwerk is er nog niets in orde, ik weet enkel dat Kirstenbosch NBG mijn applicatie geaccepteerd heeft.
Het duurt ook telkens een hele tijd eer ze mijn mails beantwoorden, wat het vlotte verloop van de organisatie niet bepaald in de hand werkt.

Een autootje kopen zal niet gaan vrees ik, wegens beperkt budget en mogelijk zelfs nog geen rijbewijs tegen dan.
Maar nu weet ik dus dat ik best op voorhand informeer welke verbindingen er zijn en welke het veiligst zijn.

mvg
donington

Je gaat in de mooie lente maanden. Geweldig, dan is de natuur daar erg mooi.

Ja helaas zijn de Zuid Afrikaners niet zo snel met e-mail beantwoorden, het valt me mee dat ze je mails beantwoorden. Het leven is hier wat langzamer dan in Europa.

suc6 met alles:dag:

Hoi,

Je gaat hier inderdaad een budgetvriendelijk verblijf kunnen hebben indien je het goed bekijkt. Ingevoerde produkten zijn hier eveneens vrij duur, maar als je het bij de lokale (goede) produkten gaat houden, dan valt de rekening best mee. Pick & Pay is leuk en heeft een goed assortiment…Woolworths is de beter detailhandel, maar ook wat duurder.

Het openbaar vervoer gaat hier naar het WK voetbal toe wel verbeteren, dus daar ga je zeker van kunnen profiteren in september / oktober 2010!

Wat betreft het (laattijdig) beantwoorden van de emails = typisch Afrikaans, dus voel je niet verlegen om hen 3 tot 4 keer eraan te herinneren als je geen antwoord krijgt.

Gebruik je logisch verstand wat betreft de veiligheid en de plaatsen waar je al dan niet beter naartoe gaat. Indien iemand je aanklampt, probeer dat beleefd, maar kordaat te beeindigen.
Meestal proberen ze je toch wat geld te vragen, iets te verkopen, of dergelijk.
Verder zijn Afrikanen zeer vriendelijke mensen, maar zoals in ieder land heb je nu éénmaal ook mensen met minder goede bedoelingen!

Veel succes alvast, en als je nog specifieke vragen hebt, laat maar weten.
Jeroen

Villa Rustique gastenverblijf Oudtshoorn (Western Cape)
www.villarustique.co.za