Stage in Vietnam

Beste Lezers,

Vanaf september 2012 moet ik een stage doen voor mijn studie, Tourism & Leisure Management. Ik ben van plan om hiervoor een stage te doen bij een tour operator in Vietnam. Nu is het zo dat deze tour operator drie kantoren heeft in Vietnam namelijk in Hanoi, Danang en Ho Chi Minh City. Van degene met ervaring in één of meer van de genoemde steden zou ik graag willen weten wat de leukste keuze is en vooral waarom?

De accomodatie wordt hoogstwaarschijnlijk geregeld door het bedrijf dus de prijs van een accomodatie zou geen punt van kritiek zijn.

Hopelijk krijg ik op deze manier een duwtje in de richting van de voor mij beste keuze.

Alvast bedankt,

Sebastiaan

Hoi Sebastiaan,

Moeilijke keuze hoor! Maar zelf heb ik de Mekong Delta, waar vele tours vanuit HCMC te regelen zijn en beginnen, het meest bijzonder gevonden. Zulke lieve mensen daar!

Maar om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen, hebben medereizigers misschien ook ervaringen voor je?

Wat vind je zelf eigenlijk belangrijk dat er te vinden is? Cultuur/ natuur/ lieve mensen/ uitgaan, etc.?

Groetjes, Anne

Hallo Sebastiaan,

Jammer dat je er niet zet hoe lang je stage is.

Maar dit komt verder wel aan de orde

Ben het helemaal met Anne-Jitske eens over Saigon voor wat betreft het karakter, uitgaan, meer westers, transfers naar Cambodja ( visa perikelen enz.

Maar nu even naar de drie regio’s

Hanoi
Meer tours dan voor Saigon en Danang.
Stuggere mensen ( persoonlijk )

Danang
Ik weet niet hoelang je stage is, maar zit er oktober en november bij is dit misschien een uitdaging.
Dan zit je in het typhoon seizoen en de mogelijkheid bestaat dat hotels sluiten, wegen worden afgesloten, Hoi An onder water staat, vliegveld Danang gesloten is.

Kan zo maar gebeuren en gebeurd elk jaar, soms mindere mate, maar ik het het allemaal al meegemaakt in de afgelopen jaren.

Dit kan ook een uitdaging zijn?

Saigon ( iedereen in HCMC zegt Saigon )
Geweldige stad, geschiedenis, oorlog, modern, uitgaan, tempels enz
Wel wat minder tours dan Hanoi.
Tours zijn hoofdzakelijnk naar cai Be, Can Tho, Mui Nee, Cu Chi, Vung Tau.
Wel veel vragen om naar Cambodja te komen en visa vragen.

Ik denk wel dat elke stad dus zijn eigen problemen heeft die je dan kan managen.

Hoop dat dit je wat kan helpen.

gr.
Ton.

hanoi is net als nl koud en warm is het noorde he

ga naar hcmcity mooi weer alles mooi en veel !!!toers bussen
alles leef maar pas op het is ook een sniky stad u bent gast he pas op
u bent geen vitamees ik weet er als van af mijn vrouw leeft daar ik zelf
ga 5x pjaar er heen voor de zon en de liefde van vitameesen echt waar
waar u ook bent in het mooie zeer grooten land 8uur met de bus bent u nog in vietnam ik zeg maak er n mooie tyd ik zelf ga weer 07/2012 voor n duur van 3maanden kan niet langer ivm met vissa via denhaag maximaal 3 maanden ik ga 6 maanden hoe ik dat regel weet ik nog niet wie het weet mag het zeggen mail mijn maar veel plezier in de lach van vietnam en lache he :dag:

Met een glimlach kom je inderdaad een heel eind in Vietnam, is mijn ervaring! Ook is mijn ervaring dat je vanzelf gaat glimlachen als je in Vietnam bent :slight_smile:

Volgens mij valt de kou in Hanoi wel mee, geen 0-temperaturen, maar in Sapa bijvoorbeeld kan het wel koud zijn in de wintermaanden.

Groetjes, Anne

hanoi was sneeuw in de maand 12-01

Hoi! Mag ik vragen bij welk bedrijf je dit gaat doen? Ik studeer op dit moment ook Toerisme en wil graag hierna in Vietnam werken.