Stage in turkije

Ik studeer momenteel toerisme hbo en komend jaar ga ik 5 maanden op stage naar Turkije. Nu heb ik hier een aantal vragen over en ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen!:hihi:

Zoals ik weet heb ik om te werken in turkije eigenlijk een werkvisum nodig. Nu is mijn werkgever zelf ook een nederlander die een hotel runt in turkije, en hij vertelde mij dat ik dus niet persee een werkvisum nodig heb… Ik hoorde ook dat tegenwoordig veel hosts en hostessen ook zonder werkvisum werken. Nu ga ik niet zulk werk doen, maar werk ik 4 dagen backoffice in een hotel/excursiebureau en 1 dag frontoffice. Op school hoorde ik ook 2 verhalen, de een adviseerde mij om wel een werkvisum te nemen, de ander niet. Nu kost het nogal veel geld (ik las zo’n 450 euro?) om zo’n werkvergunning te nemen, en ik twijfel dus heel erg of dit wel nodig is… Weet iemand hier meer vanaf en kan iemand mij hiermee helpen? Want zonder vergunning loop ik natuurlijk wel een risico…

Mijn andere vraag gaat over de turkse simkaart. Ik las op deze site dat je dus wel een turkse simkaart kunt aanschaffen en gebruiken in je nederlandse telefoon, maar dat deze dan na 4 weken ongeveer wordt geblokkeerd… weet iemand hier ook meer vanaf?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! tips en advies ontvang ik graag!
:dag:

Het is hier namelijk zo dat je inderdaad niet mag werken zonder werkvergunning.
Maar als die werkgever jou in dienst wil nemen,waarom betaald hij dan die werkvergunning niet ???De school die je stage laat lopen in Turkije moet dit toch ook weten dat het een risico inhoud.
Of die eigenaar nu een buitenlander is of een turk speelt geen rol. Jij werkt in Turkije.En die nederlandse werkgever neemt ook een risico je in het zwart te laten werken. Praat dit zeker heel goed met hem uit.

Natuurlijk werken er veel mensen in Turkije zonder werkvergunning, maar iedereen weet dat dit op eigen risico is.