Stage feb- juli vincencius ziekenhuis

Hallo allemaal,

Ik ga van februari tot juli stage lopen in Suriname/Paramaribo in het Vincencius ziekenhuis.
Omdat ik alleen ga lijkt het me leuk om in contact te komen met andere stagiaires die ook rond die tijd gaan
(en eventueel zelfs ook stage lopen in het Vincencius ziekenhuis :slight_smile: )

Hoor graag van jullie :slight_smile:

Groetjes Anne

Hoi Anne,

Ik ga ook stage lopen in Suriname, en ik ga ook alleen! Mijn stageplaats is bij natuureducatie centrum waar ik een onderzoek ga doen voor mijn biologie opleiding. Het lijkt me ook erg leuk om in contact te komen met andere staigaires, want ik ga tenslotte ook alleen;) je mag me altijd prive berichtje sturen om een keer wat af te spreken. Heb jij al iets gehoord van je mkv en heb je al veel geregeld voor je verblijf in suriname?

Groetjes

Via Wereldwijzer app

Hee,
Leuk! wanneer ga je? En voor hoelang?
Ik heb mijn MKV, voor zover het in nederland te regelen is, nu helemaal rond/ binnen.
En heb via het ziekenhuis een kamer kunnen regelen, ben eigenlijk klaar om te gaan :slight_smile:
en hoe ver ben jij met regelen?

Groetjes

Hoi anne,

Ik ga in dezelde periode als jou! Ik ga eind februari weg uit nederland, en dan begint mijn stage begint dan in maart tot de laatste 2 weken van juli. Dan heb ik nog 2 weken over en ik nog mooi wat leuke dingen doen;)

Dat is handig dat je zo aan een kamer komt! Ik heb mijn verblijfplek kunnen regelen via stagetotaal, een stagebureau. Ik ga wonen aan de prinsessenstraat in Noord.

Maar je heb je al aanmeldingsbrief mogen ontvangen van het consulaat? Ik nog niet, ik heb een maand geleden mijn visumaanvraag ingeleverd. Ik vond het nog best een gedoe! Nu maar afwachten…

Ik ben al een heel eind met voorbereidingen verder. Ik moet me nog even verdiepen in een goede verzekering en ik ben bezig met de vaccinaties. Nog tip voor je als je vaccinaties moet halen. Ik heb het gedaan bij de travel health clinic die aan is gesloten bij het ziekenhuis. Ze geven goede info en wordt het geld tot een bepaald bedrag voor 100% vergoed. Bij de ggd is dat voor 80%. Dit geld wel alleen als je een aanvullend pakket hebt. Bovendien was het bij mij goedkoper dan de plaatselijke ggd. Miss dat je wist je het ook al wel;)
Ga je nog op een bepaalde afdeling op het ziekenhuis stagelopen?

Groetjes elke

Via Wereldwijzer app

Hee, ik moest ongeveer twee maanden wachten geloof ik, toen stond mijn nummer op de site. Best vlot gegaan vind ik (aangezien ik ervanuit ging dat ik drie maanden moest wachten)
entingen heb ik allemaal via de huisarts kunnen regelen gelukkig.

Afdeling spreek ik daar ter plekke af dus weet ik nog niet.
Ik zal je een prive berichtje sturen, denk dat dat wat makkelijker communiceert haha

groetjes

hoi, alvast welcome. Suriname staat met open armen te wachten. Fijn dat jullie Suriname hebben gekozen als stage plek.