Stage Curacao

Hallo allemaal!

Ik heb via school de mogelijkheid om twee maanden stage te lopen in willemstad, curacao!!
Kan iemand mij vertellen wat ik hiervoor allemaal moet regelen?
verblijfsvergunning??? werkvergunning??? inentingen??? informatie over huisvesting??? Hou duur is levensonderhoud in curacao???

Alle info is meer dan welkom!!!

THANX

Hi, misschien kun je even naar mijn space kijken, daar heb je een aantal handige Curacao-links, w.o. gele gids, tel.boek, overheid etc. etc…
Heb je vragen over het een en ander, mail gerust hoor,

gr. Anneke

Hoi hoi

• Een verblijfsvergunning is niet nodig als je voor 2 maanden stage gaat lopen op Curaçao.

• inentingen zijn gelukkig ook netvan toepassing, ik vertek in september voor een jaar en houd niet zo van prikken. haha

• naar mijn weten is een verblijfsvergunning ook niet nodig, maar dat weet ik niet zeker. Dit zal ik dus nog even uitzoeken als ik jou was.

• het levensonderhoud op Curaçao valt hoger uit dan in Nl. Dit omdat veel produkten geimporteerd moeten worden.

• als ik jou was zou ik een studentenhuis gaan wonen, ik hoor van veel mensen dat het erg gezellig is. Als je alleen een kamer wilt kom je al snel rond de 700 NAF te zitten (ong. 350 euro) Misschien is het slim om mensen te vinden die er ook voor stage heen gaan, want als je met meerder bent daalt de prijs flink. Vraag het bedrijf waar je stage gaat lopen of ze een goed idee hebben voor woonruimte. zij kunnen daar misschien wel voor je gaan zoeken.

Al deze info heb ik allemaal van horen zeggen. Ben zelf al geruime tijd op zoek naar informatie rondom Curaçao, vandaar dat ik ook deze vragen voor je kon beantwoorden.

Heel veel succes met alles

netvan= niet van