enkele vraagjes

Hallo,

Ik zit met enkele vragen. Ik wil misschien voor stage/werk aankomende zomer naar curacao. Alleen heb ik dan ook bepaalde vergunningen nodig?of een visum?Ben ik daar nu al niet te laat mee?

Zijn er nog andere dingen die dan nog geregeld moeten worden, behalve dan woning en stage/werk? Of kan ik het allemaal beter via een bemiddelingsbureau regelen?

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.

Groetjes Regina

Oja, weten jullie ook met welke vliegmaatschappij het het goedkoopste vliegen is?

stage en werk regelen en de reis zelf natuurlijk.
geen visum en werkvergunningen nodig.

Om stage hier te lopen kan je hierheen komen en gaan werken als stagiare. Je hebt niet specifiek een vergunning nodig voor zo’n korte periode, de vergunning is dan klaar wanneer jij weer terug gaat naar Nederland. Als je hier komt wonen kan je dat ook doen bij aankomst. Je gaat naar de Plaatselijk Hoofd van Politie, Postkantoor Waaigat en je dient alles in en dan nemen ze naar een paar maanden kontakt met je op en dan krijg je een vergunning van rechtswege, dus dan mag je hier komen wanneer je wilt. Als je die vergunning wilt hebben moet je je wel uitschrijven in nederland en een bewijs van goedgedrag meenemen en hier indienen.

Woning kan je het beste vanuit nederland regelen. Er zijn vele mogelijkheden om als stagiaire hier te komen en een redelijke goede kamer/appartement te krijgen. En het is niet echt duur.

Bemiddelings bureau’s hier zijn niet slecht maar ze krijgen het niet eerder voor elkaar dan als je het ook zelf doet. Ze doen hun best maar zij moeten net zolang wachten op de papieren voor hun clienten.

Je bent nooit te laat ervoor. Maar ik raad iedereen aan kom het zelf hier doen. Het neemt even tijd.

Succes