Hallo!
Ik ben een 19 jarige MER-student. Ik ben van plan om volgend jaar Februari voor 5/6 maanden stage te lopen in Curacao:zon02:. Zijn er meer studenten die rond Feb van plan zijn alleen te gaan?
Hallo!
Ik ben een 19 jarige MER-student. Ik ben van plan om volgend jaar Februari voor 5/6 maanden stage te lopen in Curacao:zon02:. Zijn er meer studenten die rond Feb van plan zijn alleen te gaan?
Ik ga begin februari ook naar curacao voor stage!! Heb je de stageplek al helemaal geregeld?
Ik ga in maart naar Curacao om stage te lopen.
Helaas alleen. Dus ik zoek ook nog een reisgenootje.
Ik ga stage lopen op een basisschool, gelegen in salina.
groetjes Janneke
Ik ga volgend jaar (september 2011) voor 14 weken naar curacao om stage te lopen (secretariele stage). iemand die er in die tijd ook is?
Hee,
Ik heb als het goed is 31 januari mijn eerste stage dag.
Nog druk aan het regelen hopelijk lukt het nu wel.
Ik heb er echt zin in:wereld:
Ik ben ook een 19 jarige MER-student.
Waar ga je stage lopen?
Als je nog een betaalbare verblijfplaats zoekt ga dan naar: www.gezelligestagiairehuiscuracao.com
Wij verhuren aan Nederlandse stagiaires, werkende personen en vakantiegangers.
Met vriendelijke groet,
Teresita
Hey,
Ik ben er ook te vinden vanaf 30 april tot 23 september.
Zal actief zijn als sales assistant bij een bedrijf in Willemstad.
Zijn er nog nuttige tips wat betreft pakken? (pindakaas, maby?)
Greetz,
Ton
@Pannenkoek:
Leuk dat je ook naar Curacao komt, alles al geregeld?
Wat betreft de pindakaas, die zou ik niet mee nemen in je koffer als ik jou was, is zonde van de ruimte! Het is hier namelijk, netals de hagelslag en de drop, gewoon te kopen :slywink:
Hey Moeske,
Nou zo goed als. Alleen even de huur van de eerste maand + borg voor schieten. En nog wat kleinigheidjes regelen vanuit school.
Zit eraan te denken om nog even snel een stapel kleren in te kopen voor ik vertrek…
Moet opzich best een stukje reizen naar mijn stage adres, wat zou het verstandigste zijn denk je…
[ul]
[li] Auto
[/li][li] Brommertje
[/li][li] Fiets
[/li][li] Of openbaar vervoer… alhoewel ik weet dat het niet altijd op tijd komt
[/li][/ul]
Oke dat zijn nog maar kleine dingetjes idd, dat komt vast goed. Houd bij je kledingkeuze wel rekening met je werk/stageadres of ze daar met airco werken…
Nou ligt eraan, wat is een aardig eindje? En de locatie vanwaar je vertrekt en waar je dan heen moet zit ook nog wel verschil in…
De fiets raad ik je sowieso af. Ik zie niet vaak brommertjes rijden en ken ook niemand die daar op rijd, dus daar kan ik niet over oordelen.
Nou, heb geen idee of ze airco hebben. Ik mag wel in-formeel voor de dag komen, dat scheelt natuurlijk ook wel. Ik denk dat ik gewoon wat shirtjes, blousen en korte broekjes inkoop.
Er is vrijwel geen een fatsoenlijke routeplanner binnen curacao te vinden! Dus dat ik moeilijk te zeggen.
Ik schat dat het zo’n 6 KM is, maar hoe betrouwbaar is het openbaar vervoer precies? En waarom is met de fiets af te raden?
Greetz
Ik ken 1 jongen die eerst ook alles met de fiets deed, maar dat viel hem erg tegen. Na een week was hij er dan ook wel zat van. Met de fiets is het ten eerste best warm, en met tegenwind wordt het ook iets minder leuk. Verder zijn er veel automobilisten die weinig tot geen rekening houden met fietsers op de weg. Er zijn geen fietspaden en lang niet overal kun je naast de weg fietsen. Het is niet onmogelijk om hier te fietsen, maar heel handig en veilig is het niet…
Het openbaar vervoer is opzich redelijk. Ze rijden alleen vaak niet op vaste tijden. Wel komen er regelmatig busjes langs, want er rijden wel best veel… Hoe vaak ze langskomen is alleen wel weer afhankelijk vanuit welke wijk je vertrekt en waar je in willemstad moet zijn.
Hmm… Ok. Daar was ik dus al bang voor.
Ik ga met 2 mede studenten die ik goed ken, is het mischien slim om met z’n 3e een auto’tje aan te schaffen voor 20 weken?
Ik verblijf op de Nieuwestraat. Ben je er een beetje bekent? Ben wel benieuwt waar ik ongeveer terecht kom.
Alvast bedankt voor de info, stel ik wel op prijs!
Leuk Curacao! Ben een jaar geleden geweest op de Nieuwstraat. Het is een grote straat met alleen maar studenten vlak bij het centrum van Punda. Busje naar Mambo stopt op de hoek. Dus als je nog vragen hebt stel ze gerust.
groetjes
Nou, ik moet dus naar; Van Engelenweg (bij het kabouter bos). En vroeg me af hoe ik het beste elke dag op en neer kan gaan.
En of ik nog met andere zaken rekening moet houden, op de standaard dingetjes na. Bijv. kleren, kosten, eten, etc.
Ik woon er zelf niet in de buurt, maar kom er wel regelmatig. Zoals femmie al zei lekker dichtbij centrum en het busstation van Punda is ook op loopafstand.
Een auto delen scheelt lekker in de kosten, deel zelf ook een auto met een huisgenoot! Bedenk dan wel of het handig is…mocht je hem alledrie nodig hebben om bij je werk te komen of heb je een beetje dezelfde interesses in je vrijetijdbesteding, is het dan te combineren? Maar het kan heel goed hoor!
Dat zegt met niet veel maar een auto is echt een must. Als je gaat stappen, naar de supermarkt wil o.i.d heb je echt een auto nodig want je komt er anders niet. Grote supermarkten liggen buiten het centrum en s’ avonds kan je niet op het OV vertrouwen. Bij de Hertz op het vliegveld kan je als stagiair een goede auto met airco huren. Je kan deze ook met meedere tegelijk huren. De wegen op Curacao leer je snel genoeg kennen want je gaat gegarandeerd steeds de zelfde wegen rijden.
Wat tips betreft de kleding. Het is verstandig om wel wat lange broeken en een trui/vest of iets met lange mouwen mee te nemen. Het is op Curacao niet gebruikelijk om in een korte broek of op slippers te werken. (Ze zijn nogal formeel). Soms mag het wel hoor. In verband met de airco is iets met lange mouwen handig.
Vergeet het muggenspul met DEET niet!! Je wordt namelijk lek gestoken.
Zo een heel verhaal. Verder nog vragen?
haha, nou… de meeste zijn eigenlijk volledig beantwoord.
We zijn met z’n 3e, en we lopen stage bij verschillende bedrijven(die natuurlijk verschrikkelijk ver uit elkaar liggen).
Ik had vernomen dat een auto kopen voor een lange periode goedkoper zou zijn dan er een huren, zal natuurlijk wel aan de qualiteit of dergelijke liggen.
Begin er met de dag meer zin in te krijgen!
Alvast bedankt beide voor de info ;)!
Hoi, ik heb toevallig een auto staan op curacao.
Was van plan om het te verkopen, want ik woon in nederland.
Maar ik zit te denken om het tegen een redelijk bedrag per maand met studenten te verhuren.
Laat me ff weten of je geinteresseerd bent. (Judeska_T@hotmail.com)
mvg,