Stage Canada Februari 2009

Goedenavond mensen,
ik wil in februari 2009 graag stage gaan lopen in Canada.
Ik ben eigenlijk vandaag pas begonnen met een beetje research te doen door te surfen op internetsites. Ik weet alleen niet goed waar ik precies moet beginnen dus vraag hier maar hulp. Ik zoek een stage wat te maken heeft met Commerciele Economie, dus een marketingfunctie of iets in de internationale handel in Canada. Ik kan wel engels praten maar geen frans dus zou graag naar een engelstalig gebied willen.
Heeft iemand misschien tips voor mij en is het nog haalbaar om nu nog alles te regelen om dan eventueel in februari al op stage te gaan?
Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Frank Langenhof
CE-student 2ejaars

Hey Frank, jij hier?

Qua tijdsplanning kan het wel, je gaat alleen wel laat echt zekerheid hebben. Zoals in andere onderwerpen op dit forum wel te vinden is geeft de ambassade (voor visa en vergunningen in Berlijn) Ieder jaar op één moment tijdelijke werkvergunnignen e.d. Dit is voor zover ik weet altijd in december. Dus dan pas kan je je aanvraag opsturen voor een vergunning in 2009. Je hebt dus nog tijd.
Als je al een stageplek hebt gevonden of al kunt vinden voor je visumaanvraag dan kan je kiezen om een ander werkvergunning aan te vragen (zoek op dit forum maar naar YWHP en WHP). Echter stellen veel bedrijven voordat ze je willen aannemen als eis dat je je vergunning hebt dus kom je weer terug bij het begin. Je kan dus voor een WorkingHolidayProgram kiezen waarbij je bij de aanvraag niet vast zit aan werkgever. Als je de vergunning dus krijgt (eind december begin januari). Gaan er in Canada meer deuren open maar je stage begint al wel een maand later.
Je kan ook op de bonnefooi gaan en in Canada zelf naar een plek zoeken. (Fysiek contact ipv duizenden kilometers weg werkt wel) en dat je met school afspreekt dat wanneer je niet meteen een plek kan vinden daar dat je dan in juli en augustus door gaat met stage en dus alles later inleverd.

Zoek maar gewoon even rond op dit forum en je bent een stuk wijzer. Er zitten er hier ook wat die het al gedaan hebben of nog in Canada zitten.

Groeten,

Rutger Kamphuis uit Rijssen :slywink: Oud Lammertink-collega:biggrin:

Probeer Travelactive!! Is wel prijzig maar ze hebben stage-programma’s.

Hallo Frank,

Al meer te weten gekomen over Canada? Ik ben namelijk met een klasgenoot precies hetzelfde als jou van plan alleen wij doen ICT Media Design dus zoeken daar iets in. Op welke school studeer je?
Wij hebben al het een en ander aan ingangen gevonden. Neem anders contact met me op en dan kunnen we samen informatie uitwisselen.

Groeten,

Bobby