Ik moet vanaf januari 2005 een half jaar stage gaan lopen en ik denk er over om mijn stage te gaan lopen in Vancouver, Canada. Maar ik wil niet alleen gaan.
Wil jij ook in deze periode stage gaan lopen in Canada en ga je ook liever niet alleen, reageer dan even.
Originally posted by Janneke@07-03-2004, 21:34:44
** Hallo allemaal,
Ik moet vanaf januari 2005 een half jaar stage gaan lopen en ik denk er over om mijn stage te gaan lopen in Vancouver, Canada. Maar ik wil niet alleen gaan.
Wil jij ook in deze periode stage gaan lopen in Canada en ga je ook liever niet alleen, reageer dan even.
Groetjes Janneke **
Hoi Janneke
Ik ben Jelle Jonker en ik zit nu op de HBO Bouwkunde in Alkmaar
In het begin van 2006 wil ik ook in Vancouver stage lopen, mijn grootste vraag is hoe ben jij aan je stageplaats gekomen? Heb je familie/kennissen daar of heb je de bedrijven op gebeld?
Originally posted by jelle-jonker+27-04-2005, 10:53:25–></span><table border=‘0’ align=‘center’ width=‘95%’ cellpadding=‘3’ cellspacing=‘1’><tr><td>QUOTE (jelle-jonker @ 27-04-2005, 10:53:25)</td></tr><tr><td id=‘QUOTE’><!–QuoteBegin–Janneke@07-03-2004, 21:34:44
** Hallo allemaal,
Groetjes Janneke **
Hoi Janneke
Ik ben Jelle Jonker en ik zit nu op de HBO Bouwkunde in Alkmaar
In het begin van 2006 wil ik ook in Vancouver stage lopen, mijn grootste vraag is hoe ben jij aan je stageplaats gekomen? Heb je familie/kennissen daar of heb je de bedrijven op gebeld?
met vriendelijke groet,
Jelle Jonker**
[/quote]
Hoi Janneke en Jelle,
IK ben vanaf volgend jaar een 3e jaars HBO Toegepaste Natuurkunde student in Enschede. Ook ik wil heel graag vanaf volgend jaar januari/februari 2006 op stage in Canada. Het liefste in Britisch Columbia maar eigenlijk maakt dat me niet eens zoveel nog uit. Ik zou het leuk vinden om hier met jullie over te praten wat jullie volgende stappen zijn en hoe jullie zover gekomen zijn. :o
ook ik ben bezig om een stage te regelen in canada, ik denk erover om of naar vancouver of naar toronto te gaan. Ook vanaf mijn kant; hoe zijn jullie aan je stage gekomen? en hoeveel stagevergoeding vragen jullie? want ik neem aan dat julie niet onbetaald gaan werken?
Ik twijfel nog…Canada lijkt mij ook interessant om mijn stage te gaan lopen. Mijn eerste keuze is suriname het land van mijn ouders maar nu ik meer over canada heb gelezen lijkt het mij ook interessant om daar stage te gaan lopen. Ik vroeg mij af hoe jullie een keus hebben gemaakt bij het kiezen van een land.
ik ga begin volgend jaar stage lopen in Vancouver. Ik ben nu 6e jaars student natuurwetenschappen in Nijmegen. Ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeerstage (cancer research). Als onderdeel hiervan ga ik een maand of 3 stage lopen op het Overall Lab in Vancouver. Ik ben naar mijn begeleider op de stage toegestapt om te zeggen dat ik een deel van mijn stage in het buitenland wilde doen, en dan Canada in het bijzonder. Vervolgens zijn we gaan kijken welke connecties hij al had met mensen in Canada op het gebied van ons onderzoek. Zodoende hebben we contact gezocht met iemand van het Overall Lab in Vancouver. Na enkele mailtjes en een ontmoeting van begeleider hier en die man uit Vancouver op een symposium is eigenlijk al grotendeels geregeld dat ik zo rond begin maart naar Canada ga. Ik ben op dit moment een beetje aan het uitzoeken hoe ik het precies moet regelen met een visum voor deze stage. Iemand een idee?
Ik zelf ga stage lopen op een echografie afdeling in het St. Pauls hospital in Vancouver. Hoe staat het er er nu met jou voor? Zelf moet ik me aanmelden voor een working holiday program. Maar als je drie maanden gaat hoef je gezien die tijd geen papier te hebben omdat je dan nog “legaal” bent. Wanneer ben je van plan te vertrekken? Ik hoor graag je antwoord,
Voor mij is het Working Holiday Program ook het beste om een werkvergunning te krijgen. Een visum zit hier inderdaad ook al bij, ook al heb ik die niet nodig. Ik heb de formulieren hiervoor inmiddels van de website van de Canadese ambassade in Berlijn gehaald en ben ook bij de gemeente geweest om een bewijs van goed gedrag aan te vragen. Dit duurt 2-4 weken voordat je die binnen hebt. Ik ben nu dus gewoon alle gegevens aan het verzamelen en dan stuur ik op 1 december alles naar de ambassade. Zo moet het voor mij gaan werken.
Ben nu bezig met dingen te regelen voor het aanvragen van een beurs (bij het KWF) en ga ook heel snel kijken voor huisvesting ed. De bedoeling is om in maart 2006 een keertje te gaan. Ik weet nog niet precies wanneer, maar ik denk halverwege maart of zo. Moet ook nog ff kijken hoe ik precies mijn ticket ga regelen en waar.
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Ik had al mijn verklaring voor goed gedrag aangevraagd en ik heb 'm binnen duurt iets iets langer dan 4 weken. Verder alleen wat pasfoto's en die verklaring dat ik over voldoende geld beschik en dat ik verzekerd ben. Hoe en wat de verzekering gaat inhouden weet ik nog niet vanwege die gehele ommeslag in jan 2006. Wat weet jij hiervan? En wat ga je precies in Canada doen?
Ik heb er familei zitten die voor mij huisvesting in eerste instantie regeld. Ik kan daar voorlopig blijven. Mijn vliegticket heb ik nog niet en die bestel ik ook pas wanneer ik mijn WHP visum binnen heb. Ik vraag me hoe onze kansen zijn als je je direct voor het WHP aanmeld. Tickets zijn rond de 650 eetjes alles inclu.
Mijn naam is Nicole en ook ik wil gaan stagelopen in Vancouver vanaf september 2006 tot en met januari 2007. Mijn vraag was of er mensen zijn die toeallig ook in die periode willen stagelopen in Vancouver en graag samen met mij willen gaan. Verder moet ik op eigen houtje een stageplek zoeken en vroeg ik me af of iemand wat tips kon geven over hoe ik het beste bedrijven kan vinden en contact op kan nemen.
Ik zou ook graag stage willen lopen in Canada, en ik vertrek morgen naar familie van me voor 3 weken.
Officieel moet ik in oktober 2006 stage gaan lopen, en ook ik moet het zelf gaan regelen. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik ga zowiezo bij iedereen die ik de komende 3 weken zie vragen of ze bedrijven kennen die iets met mijn opleiding te maken hebben. Ik doe IDM, Informatie Dienstverlening Management.
ik ga in februari 2007 stage lopen in canada, Vancouver waarschijnlijk. ik doe dat via travelactive. vind het wel zo prettig dat een organisatie het voor me regelt. ik vind het niet erg om voor niks te werken, in nederland op mbo niveau krijg je ook geen geld voor stage.
heeft ieman enig idee hoe dat met mobieltjes werkt en met verzekeringen?? want daar loop ik nu tegen aan.
allereerst wil ik zeggen dat Vancouver een prima keuze is! Ik ben een kleine twee maanden geleden teruggegkomen en heb er echt een super tijd gehad. Vancouver is echt een heel mooie stad!
Wat verzekeringen betreft heb ik niet veel extra’s geregeld. Het enige dat ik heb geregeld is een doorlopende reisverzekering en goed gekeken of ik wel werelddekking had bij mijn ziektekostenverzekering. Meer niet.
Mobieltjes werken heel gemakkelijk. Ik had zelf een tri-band telefoon die ook in Canada te gebruiken is. Wat ik dus heb gedaan is alleen een nummer met beltegoed kopen. Dat kostte me 50 dollar en dan zat daar ook 50 dollar beltegoed bij. Wat ook een optie is, als je geen telefoon hebt die daar te gebruiken is, is een telefoon met beltegoed te kopen daar. Een redelijk fatsoenlijke SonyEriccson met 50 dollar beltegoed kostte 100 dollar. Dus maar 50 dollar meer.
Voor de provider is het denk ik het makkelijst om voor Fido te kiezen (http://www.fido.ca/portal/home/homepage.jsp?lang=en). Ik heb toen ook wat onderzoek gedaan en Fido was het allervoordeligst.
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Mocht je meer willen weten, dan kun je ook altijd emailen.
Kijk, ik zou heel graag willen, mijn logeerplaats heb ik al in principe. Ik heb er veel familie wonen.
Ik ben alleen op zoek naar een goede stageplaats, ben ook al bezig om via school iets te regelen, maar die houden zich echt van de domme.Wat is het beste, gewoon lukraak bedrijven mailen?
De stagebegeleider van mijn school is ook liever lui dan moe, dus daar heb ik niets aan gehad. Ik ben vervolgens naar docenten toe gestapt waarvan ik wist dat ze een groot netwerk hebben van bedrijven die voor mij interessant zouden kunnen zijn. Ik heb er maar één gemaild, en na heen en weer gebel en gemail is het zo goed als zeker dat ik daar in februari naar toe ga.
Het kan dus helpen als je weet naar wie het gestuurd moet worden. Vermeld er dan ook bij dat die docent dit bedrijf heeft aangeraden enzo, bij mij heeft het deuren geopend.
Als het voor jou niet mogelijk is het via deze manier te doen, zul je toch zelf bedrijven moeten selecteren. Het heeft niet zo veel zin lucraak een bulk bedrijven aan te schrijven. Uit je brief en cv moet wel blijken dat je alles weet van het betreffende bedrijf, en eigenlijk alleen daar zou willen werken.