Ik heb mijn ticket inmiddels ook geboekt, 26 augustus vlieg ik.
Ik heb me vanwege de vakantie nog niet verdiept in auto huur maar wil evt graag een auto delen.
Mijn stage plek zit best dichtbij perle dor dus met de auto zal ik er zo zijn…
Gr jouke
Ik heb mijn ticket inmiddels ook geboekt, 26 augustus vlieg ik.
Ik heb me vanwege de vakantie nog niet verdiept in auto huur maar wil evt graag een auto delen.
Mijn stage plek zit best dichtbij perle dor dus met de auto zal ik er zo zijn…
Gr jouke
Hey! Ik kwam dit via google tegen en ik hoop dat hier nog iemand op reageert, haha! Ik ga over 2,5 week naar aruba voor 5 maand en ik verblijf in perle d’or! Super spannend maar ook echt heel leuk!! Hoe is het daar? En zijn de mensen aardig? Leg je makkelijk contact, ik ga namelijk alleen en het lijkt me vet leuk om daar een groep vrienden te hebben, eig net als in nederland haha om dingen mee te doen enz!
En hahaha misschien heel stom, maar tips voor spullen meenemen? Een dekbedovertrek? Of iets? En kun je daar ergens sporten?
X ![]()
hi, natuurlijk reageren mensen van het forum op je bericht. En welkom op dit forum.
En dat geld ook voor straks op Aruba. Of je makkelijk contact legt hangt denk ik grotendeels van jezelf af maar als je verblijft op een plek als perle ontmoet je al snel veel mensen. Er is hier genoeg ruimte om te sporten als je het hebt over bv een sportschool. Maar wat ook wel leuk is om bv hier naar een dansschool te gaan als HIPZ. Beachtennis is ook erg populair, kiten, enz. Genoeg te doen dus.
Spullen meenemen. Tja … zo veel heb je hier niet nodig. persoonlijk draag ik veel katoenen kleding en weinig met polyester. Katoen draagt lekker met de hoge temperaturen. Goede zonnebril en zonnebrand maar dat heb je vast zelf ook wel bedacht. Eigen lakens en handdoeken zou ik zeker ook doen. En een dekbedovertrek ??? Het is hier erg warm he …knapals je het onder een dekbed uit ga houden. Tenzij je de airco de hele nacht op ‘noordpool’ zet maar dan krijg je wel een hele hoge stroomrekening ![]()
Dankjewel voor je bericht! Een dansschool, wauw!! Lijkt me zo leuk! Aangezien ik heel veel vrije tijd heb ivm stage! Haha dat word dus 2 koffers meenemen, maar dat mag best voor 5 maand ![]()
Jaa zonnebrand zeker niet vergeten! En hoe zit het daar met spinnen hahaha ik had al bedacht een vliegenmepper mee te nemen, misschien kom ik zo mooi over mn spinnen angst heen! Vind het zo spannend, maar heb er onwijs veel zin in! X
vliegenmeppers hebben we in alle soorten en maten. Spinnen zijn hier erg weinig. Kan mij amper herinneren die gezien te hebben de afgelopen maanden
Wat ontzettend leuk lies! Je hebt op Aruba van die electrische vliegenmeppers. Heel effectief! Ik ben zelf verliefd op de ocean potion zonnebrandcrème. Die staat voor mij voor Aruba. Ook goed is de secret deo. Die dingen zou ik dus daar aanschaffen ipv mee te nemen. Ook de go muggenspray doet het beter dan de Nl’se.
Je gaat de tijd van je leven tegemoet!
Edit, oja ook lekkere (goedkope) champoo van V05 daar kopen. Kiwi lime.![]()
zeg buurvrouw … ik zoek nog wat van die electrische meppers. Maar wel degene die je op kan laden. Ik kan ze nergens meer vinden ![]()
weet jij toevallig een plekje ?
Ik heb alleen die op batterijen, heb die andere eigenlijk nooit gezien.
Z
Hee! Jullie hebben allemaal neem ik aan de stage achter de rug op Aruba. Ik ga zelf in september daar ook beginnen en ik vroeg me af of ik ook iets van vergunning moet gaan regelen? Hoe is het bij jullie gegaan? En hoe was Perle D’or? Ik ga daar namelijk ook zitten ![]()
@ Laurens - er is al heel veel geschreven over vergunningen. Als je stage loopt zal je stage verblijf je tijdelijke vergunning regelen voor de tijd van je verblijf. Die mag je qua werk alleen gebruiken voor je stageplek (meestal is de vergunning op je stageplek uitgeschreven). Je hoort van hun alle info te krijgen daarover dus vraag er naar.
Hi Quota’s, dat klopt heb ik inderdaad zien staan. Maar mijn bedrijf zei dat t niet echt nodig was en daarom was ik benieuwd of t bij iedereen ook echt een vergunning is aangevraagd!
Als je minder dan 6 maanden blijft heb je alleen een stagevergunning nodig. Blijf je langer dan 6 maanden of ga je ook werken, dan heb je een verblijfs-/werkvergunning nodig. Allen door je stage/werkgever te regelen.
Ik neem aan dat er dan een stagevergunning geregeld is. Het is wel handig dat je er 1 hebt. Verzekeringstechnisch bv. Stel dat er wat gebeurd op je werk en je hebt geen stage overeenkomst (dan wel vergunning) dan kan ik mij zo maar voorstellen dat je verzekeraar in NL lastig kan gaan doen. Zeker als er veel kosten gemaakt moeten worden.
Ik ga dat maar eens navragen. Ik heb daarover niks gehoord namelijk, het zou kunnen dat ze t wel zullen gaan regelen… Het ging mij er meer om of ik het zelf moest regelen of niet. Stageovereenkomst is er sowieso! Dank in ieder geval!
Hallo allemaal!
Ook ik ga stage lopen op Aruba en verblijf in Perle d’Or
, van begin januari 2016 tot half maart 2016. Ik ben er dus maar 2,5 maand. Hebben jullie tips over autoverhuurders? Ik ben 18 dus veel verhuurders vallen al af. Of is het slimmer om pas op Aruba een verhuurder te zoeken?
Hoi,
Ik zelf ben er ook vanaf eind januari, maar dan tot begin juli. Ik heb de tip gekregen om in het hotel zelf te vragen voor een autoverhuurbedrijf. Zij kennen de betrouwbare en kunnen je helpen.
Heyy,
Ik was even alle berichten aan het lezen en heb al veel info opgedaan.
Ik ga zelf ook op stage in Aruba vanaf 1 februari tot half juli. De planning is dat ik in Perle D’or verblijf.
Kunnen mensen mij vertellen wat hun ervaringen er mee zijn?
Hoii,
Ik ben ook rond die periode in Aruba. Ben zelf bezig met iets anders te zoeken in Perle D’or omdat ik zelf niet te enthousiast werd van de informatie die ik kreeg. Alles bij elkaar was je voor een éénpersoonskamer meer dan 1000 afl kwijt en je kreeg er niet veel voor. Heb rond zitten kijken al voor huisjes en daar krijg je meer voor minder, zeker wanneer je met meerdere personen een huis huurt.