Ik ben 23 jaar en ben aan het kijken/op zoek naar een leuke stage op Aruba. Ik zit momenteel in mijn derde jaar van de opleiding Personeelsmanagement. Ik zoek een soort beleidsmatige stage. Ik ga stage lopen vanaf september 2009 tot februari 2010.
Op dit moment heb ik een sollicitatiebrief gestuurd naar een organisatie op Aruba! Heel spannend natuurlijk of dat doorgaat of niet. Daarom wil ik wel alvast wat informatie over Aruba. De buitenlandcoördinator sprak heel positief over het eiland en zelfs gaf hij aan dat ik daar geen rijbewijs nodig hoef te hebben, Nu lees ik op bepaalde forums dat dit echter wel erg noodzakelijk is.
Verder ben ik ook benieuwd naar de diverse huisvestingsmogelijkheden. Uiteraard begint iedereen over Blue Village. Ik ben benieuwd wat er verder nog binnen Oranjestad voor mogelijkheden zijn, tegen een redelijke betaalbare prijs (lees student + uitwonende beur + stagevergoeding + nog wat extra’s)
Wanneer je ook in dezelfde periode als ik op Aruba aanwezig bent laat het weten! J
Dankjewel voor de snelle reactie! Ik wacht nog even de reactie van mijn sollicitatie af. Dan kan ik eens contact met je opnemen en kijken wat de mogelijkheden zijn! Ikzelf ben een fietsgek hoor, dus dat komt helemaal goed. Hoorde alleen dat het niet echt te doen was daar te fietsen omdat er bijna geen fietspaden etc zijn? Wel gelezen dat het openbaar vervoer prima te doen is. Vraagje over de fiets: zijn deze betaalbaar en is er gemakkelijk aan te komen?
Net als alles op Aruba zijn ook fietsen niet echt goedkoop.
En fietspaden zijn er helemaal niet.
Het verkeer is dan ook niet afgestemd op fietsers…
Vooral 's avonds niet aan te raden, alhoewel er genoeg
Nederlanders op een fiets zitten
Openbaar vervoer inderdaad goed en goedkoop,
dus kun je ( bijna) overal komen
Ik ga vanaf 1 september een jaar werken als verpleegkundige in het ziekenhuis op Aruba. Nu ben ik ook op zoek naar een appartement. Ik ben er inmiddels achter dat de prijzen vrij hoog zijn. Echter is het een stuk goedkoper als je met 2 personen een appartement huurt.
Ik weet niet of jij er belang bij hebt, maar misschien is het een idee om samen een appartement te huren. Mijn salaris daar is namelijk laag, en voor mij is het dus ook van belang om zo weinig mogelijk vaste kosten te hebben.
Ik ben 26 jaar en vorig jaar november afgestudeerd als HBO-verpleegkundige. Daarna heb ik rondgereisd door Zuid-Amerika. Nu werk ik bij de thuiszorg (tijdelijk dus). En verder heb ik al wel ervaring in het buitenland, heb namelijk al stagegelopen in Suriname en in Cyprus.
Laat me maar weten of je er interesse in hebt.