Wellicht kreeg je geen melding van mijn vorige post, ik ben nog niet zo bekend met dit forum
Hopelijk kan je mij nog het e-mailadres van jullie chauffeur doorgeven. Dan stuur ik alvast een bericht.
Verder vind ik het nog niet zo eenvoudig een goede planning te maken, we willen natuurlijk niks missen ;). Ik zal binnenkort onze planning eens op het forum zetten. Wellicht hebben jullie nog tips.
Hoi hoi,
wat gek ik had inderdaad geen melding van je berichtje gekregen, maar nu dus wel
Ik zal het email adres even in een prive berichtje naar je sturen!
Groetjes!
Beste Simone, wij gaan in de zomer van 2016 ook rondreizen in Sri Lanka. Ik zou ook blij zijn met het mailadres van de vloeiend Engels sprekende chauffeur waarover je het eerder had. Ik begrijp dat hij niet alleen een goede chauffeur maar ook een toffe gids was om Sri Lanka te doorkruisen? Met de nodige humor? Ik hoop dat je het mailadres ook aan mij zou kunnen bezorgen? Alvast bedankt hiervoor!
Groetjes, Ilse
Ik ben inmiddels weer thuis van een prachtige rondreis van bijna 4 weken door Sri Lanka. Het was allemaal nog mooier dan wat ik van te voren had gedacht en had kunnen hopen. Ik heb onderweg een en ander aan informatie bijgehouden, zoals kosten en OV. Uiteindelijk alles met OV en tuktuk gedaan en ondanks dat ik twee keer uit de bus ben gestapt omdat de chauffeur echt te gevaarlijk reed, is het mij prima bevallen. Daarnaast zijn de mensen zo ontzettend vriendelijk. Ze willen overal mee helpen (zonder vergoeding). In tegenstelling tot wat ik heb gelezen, stoppen bussen om te vragen waar je naartoe moet (en rijden ze je niet straal voorbij), tassen kunnen altijd achterin de klep of voor bij de chauffeur; zelfs als de bus afgeladen vol zit. Gratis tuktuk ritjes naar ATM of treinstation of kosten delen met locals die ook ergens naartoe moeten. Sta je in de rij te wachten, staan ze erop dat je voor gaat. En nog veel meer, eigenlijk onvoorstelbaar! Enige minpuntje is het verschil tussen prijzen locals en toeristen (is niet in OV), maar goed; dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen. Ik schrijf er nog een keer een artikeltje over, maar als nu al iemand informatie wil hebben; vraag maar raak! En voor de mensen die nog twijfelen om te gaan; gewoon doen je krijgt er geen spijt van!
Hallo Kroatië2013,
Wat fijn om te lezen dat het je zo goed bevallen is in Sri Lanka! Wij overwegen sterk om volgende zomer een reis te maken naar Sri Lanka met het gezien (met 2 tieners van 18 en 16 jaar). Hadden jullie de accommodaties en excursies op voorhand gereserveerd via internet? Welke niet te missen activiteiten hebben jullie gedaan (en op welke locatie)? Verder ben ik ook geïnteresseerd in wat het eten op restaurant daar tegenwoordig kost bijv. de prijs van een diner (drank + hoofdschotel + dessert + koffie bijvoorbeeld) per persoon. Alvast bedankt voor je antwoorden! Groetjes
Mooi dat het je zo goed is bevallen. Wat jij beschrijft is het Sri Lanka zoals wij het ook al meer dan 15 jaar kennen: Vriendelijk, hulpvaardig en eerlijk. We hadden op een keer een dure camera op de achterbank van een taxi laten liggen, het was donker, donkere autobekleding en een zwarte camera, dus over het hoofd gezien. Een half uur later kwam de taxichauffeur de camera terugbrengen! De locals zijn altijd enorm gastvrije, je wordt uitgenodigd voor thee of eten en als je de weg vraagt lopen ze met je mee om zeker te weten dat je de goede weg neemt. Er zullen ook wel “foute” types zijn, maar daar hebben wij (en onze reizigers) maar heel weinig mee te maken gehad. Ik denk dat we je wel vaker op dit schitterende eiland gaan zien
Dat denk ik ook ja! Ga zeker nog een keer terug voor Adams Peak en Hortons Plains (dit ging helaas niet ivm het weer) en het noorden (die mensen hebben het meest mijn hart gestolen). Ik had overigens mijn telefoon laten liggen op een steen bij het meer van Polonnaruwa. Toen ik tien minuten later terug kwam, lag die er nog (was er al vanuit gegaan dat de telefoon weg was). Moeder met 2 zonen had 'm zien liggen en dus ook gewoon laten liggen.