Sri Lanka avontuur!

Hoi Sandra,

Drivers quarter = Slaapplek voor de chauffeur in een hotel
On the fly = Gewoon tijdens je reis

Ik maak mezelf soms ook schuldig aan misbruik van de Nederlandse taal door Engelse worden er in te gooien :slight_smile:

Ja sorry hoor :wink: Het lastige is dat ik niet eens weet of je met auto-chauffeur wilt of met OV, maar het draadje werd begonnen door Nikki en die gaan wel met auto vandaar de mogelijke verwarring.

Anyway hier nog wat meer info over acco boeken inclusief de discussie van slaapplek. (Het punt is dat het hotel die plek en eten betaalt en niet jij, zelfs als zij daarvoor weer een shabby laagste-backpacker-categorie plek in de buurt gebruiken inplaats van eigen zaal). Ook de details over OV en hoe goede chauffeurs te vinden staat op die site, allemaal in Engels…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]​

Hallo!
Heel fijn bedankt voor de vertaling…:wink:
Je heb gelijk ik heb me er zomaar even ingemengd.
Maar onze bedoeling is (denk Ik) met auto en chauffeur gedeeltelijk rond te reizen en gedeeltelijk met OV.
En is het dan aan te raden om hier dan al opzoek naar een goede chauffeur te zoeken of kan je dat makkelijk daar te doen?
En op mijn vraag of je hier al accommodaties moet zoeken heb je dan geantwoord dat je dat ook makkelijk daar kan doen toch? Behalve dan in Trinco/passi.
Toch?
En begrijp ik het goed dat ik niet zelf voor de chauffeur betaal voor eten en overnachting of heb ik dat mis?
Hartelijke dank voor de site van tripadvisor die ga ik even doorspitten…helaas is mijn Engels niet heel goed dus hoop ik dat ik eruit kom…:slight_smile:
Ben blij met alle antwoorden!!

Okay maar weer,

Dat wordt best lastig zo’n kombi omdat je voor taxiritten Rs 75/km betaalt en voor elk soort rondreis Rs 45/km. Hij moet immers bij taxiritje weer leeg terug. Voor rondreis wil je graag iemand met tour guide license en die kun je het beste al in NL zoeken, aldaar zijn ze erg dun gezaaid want primair te boeken via Internet en reisbureau’s niet via mond-op-mond zoals de taxichauffeurs.
In dat Engelse verhaal :=) staat uitgelegd hoe het met chauffeur acco/eten zit. Jij bent er 100% verantwoordelijk voor (bij meerdaagse boeking), maar door acco te boeken die deze quarter hebben besteed je het aan hun uit en vermijd je dat je apart nog eens die 15 euro/nacht kwijt bent.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Word je al gek van me?
Maar ik ben wel blij met jou hoor…:slight_smile:
Oke ik snap hem!
Heeft u nog suggesties waar ik dan het best kan boeken in NL?
Zit eigenlijk wel een beetje te twijfelen hier in NL alles al in kannen of kruiken te hebben. Of daar alles te regelen, maar ben bang dat je dan nog ter plekke nog zoveel moet regelen…Maar ja als het je ergens bevalt dan kan je lekker blijven een beetje improviseren. Maar ja of dat aan te raden is met mijn kids??
Hartelijke dank hoor voor alle reacties!!

Hoi hoi,

Ach leuk tijdverdrijf tussendoor de eigen puzzels met Indiase treindienstregelingen en belastingaangiften en meer van dat soort koude zondagmiddag-dingen :wink:

Wij gebruiken geen NL operators dus kunnen daarover geen oordeel vellen. Je zou eens in dit overzicht kunnen snuffelen

maar vergeet ook Langkapura niet, die hebben in deze draad ook aardig geholpen.

En ook een operator moet kunnen regelen dat je transport vaststaat maar alle accomodatie van dag tot dag geregeld wordt via de chauffeur en lokale agent; ik zou het dus alleen niet met Trinco/Passi doen vanwege ondercapaciteit daar.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]