(origineel bericht op be-more.nl)
Spullen.
Wat heb ik weer veel spullen gekregen! Niet zomaar spullen, nee, voor een klein fortuin aan OK instrumentarium, ambu ballonnen, larynxmaskers etc.
Het was nog hoog zomer en warm toen ik met mijn zus met een zwaar beladen tas en doos het Bethesda Ziekenhuis in Hoogeveen uitliep. Nagestaard door patiënten en bezoekers want de tas was al door de wielen gezakt , sleepten we ons naar de auto.
Een uur geleden had ik kennis gemaakt met Bernie, werkzaam op de CS in dit ziekenhuis, die enthousiast een stapel instrumentarium klaar had staan. Ik raak altijd weer in de war als ik zoiets zie. Lichtte paniek, hoe krijg ik dit allemaal mee……want in een flits zie ik al waar het heen kan. En er kwam nog meer bij, bekkentjes, kommetjes…etc. Thuis alles nog eens uitgestald en bekeken, pffffffff, veel en zwaar ook….
Nooit kreeg ik zo snel antwoord op mailtjes als toen ik artsen mailde of ze een en ander konden gebruiken
Most welcome !!
Door een gelukkig toeval vond ik een waanzinnig goedkoop ticket naar Mombasa, Carla en ik waren al van plan weer “even”te gaan, en dit was een buitenkansje. Arkefly is wederom zo genereus ons toe te staan 50 kg extra mee te nemen tegen een “humanitair “tarief. De villa van dr Johnson staat weer tot onze beschikking, en zondag is het zover!
De planning is strak, diverse ziekenhuizen, APDK, de Lulu pads, en ja, we hopen ook nog iets van de prachtige stranden te zien. Mombasa here we come !!
NB, wie zich afvraagt wat die pillen moeten voorstellen…….die heb ik de hele week geslikt om van de pijn in mijn rug af te komen nadat ik de tassen had ingepakt……(bijna gelukt).