(origineel bericht op be-more.nl)
Snoepreisje…?
Ga je alweer weg ….of, wanneer ga je weer weg?
Vragen die me maar al te vaak gesteld worden en me het gevoel geven dat ik mezelf moet verontschuldigen dat ik “weer weg”ga.
Morgen is het weer zover, een snoepreisje van een week, even wat OK instrumentarium naar Mombasa brengen. 75 kg aan spullen.
Eerst heb ik geprobeerd om het te verzenden als vracht, bij diverse organisaties de kosten vergeleken, etc. Duur! Anton zei meteen al, je moet het zelf gaan brengen, dan weet je zeker dat het goed komt. En ja, ook enige uitleg bij de ontvangende ziekenhuizen is niet overbodig. Carla gaat mee, en zo kunnen we samen de extra kilo’s mee sjouwen en dankzij Ruud en Marjo slechts 50 kg, want Ruud heeft ook al 25 kg mee genomen 4 weken geleden. Nu nog hopen Dat Arke ons matst met de prijs.
We verblijven dit keer in een Beach Hotel, The Reef, tussen de toeristen die s’morgens al vroeg de handdoeken bij het zwembad leggen om maar zeker te zijn van een plekje ;). Onze agenda is al aardig vol, afspraken met APDK, Bombolulu workshop, evaluatie Lulu Pads, team van de Mobile Clinic, diverse ziekenhuizen, een dag assisteren bij de Dutch Dental Care , tandartsdag voor de Twaayf kinderen, ( een initiatief van Marjo) en de ervaring leert dat er vast nog wat bij komt.
Wie weet blijft er nog wat tijd over om te zwemmen. ( gooien we die handdoeken er gewoon af….)