Medische benodigdheden... wie helpen we hiermee in de regio van Mombasa?

Van onze vriendelijke apotheker krijgen we o.a. een stapel verband en een doos vol steriele insuline spuiten (alleen de spuiten, niet de insuline) mee voor de lokale bevolking. Dit lijken mij zeer nuttige items, ik vind het ook zeer sympathiek van deze man dat hij uit zichzelf aanbiedt om dit te doen, maar het is niet iets wat je midden op straat uit gaat delen.

Is er enige kans dat er hier iemand is die een stichting, weeshuis, goed doel, iets dergelijks weet te vinden in de buurt van Mombasa die wij hier een plezier mee kunnen doen, en die dat ook echt goed kunnen gebruiken?

Groetjes,

Voyage

Dat kunnen erg nuttige spullen zijn … als ze niet door personeel van overheids/prive ziekenhuispersoneel doorverkocht worden …
Als er spullen zijn die je normaal gesproken in een EHBO-kid vindt, weet ik een hele goed bestemming…

Nouja, echt ehbo kit items zijn het niet, het zijn 100 injectienaalden voor suikerpatienten, en hij had het erover dat als ik van de week langs kom hij ook nog een doos vol verband en dat soort spullen heeft. Dingen als pleisters en verband weet ik zelf ook wel wat adresjes voor wie ik daar blij mee kan maken, dat kunnen de meeste opvangs en weeshuizen wel gebruiken denk ik, het enige waar ik eigenlijk geen idee bij heb zijn de insulinespuiten, dat is zo’n concreet item.

Wat had u dan in uw hoofd wie ik er blij mee kan maken? Ik hoor het graag!

Het hoeft ook niet een complete EHBO-kid te zijn, maar wat U opnoemd zit daar wel in … ik had de kinderen hier in Mtwapa http://www.faharifoundation.com in gedachten. …
Ze moeten voor kleine wondjes nu naar het overheidshospitaal naar Mombasa reizen, of naar een lokaal privehospitaaltje toe …
Zonde voor het reisgeld en doctersconsulten, als ze het door wat eenvoudige middelen zelf kleine wondjes (eerst) zelf op kunnen lossen…

Wat een goed idee, en onze chauffeur woont in Mtwapa, dus als we bij hem langs gaan denk ik dat hij ons daar met alle liefde even heen wil brengen.
Ik zal de site opschrijven en aan de apotheker geven, dan weet hij waar het heen gaat, eens kijken waar hij ons dan mee kan helpen.
Hij zei dat zijn hart goed genoeg was om zelfs (eenvoudige) medicatie mee te geven, maar dat mag niet omdat hij dan verantwoordelijk is. Maar het spreekt uit alles dat hij graag mee helpt.
Dankuwel voor de tip!!

Wat een leuke reactie :zon02:
Als uw apotheker bereid is nuttige dingen mee te geven:
Pleisters, de kwaliteit is hier niet je-van-het
Ontsmettingsmiddel … maar krijg je dat zomaar door de douane is even de vraag?
Alles wat in een EHBO-kid zit zou erg welkom zijn …

Ik durf niet recht voor zijn raap om dingen te vragen, ik ga hem de site doorgeven en dan ga ik eens kijken waar hij mee op de proppen komt.
Het is misschien wel een idee voor ons om zelf pleisters te kopen en evt. erbij te geven, zeker bij een weeshuis of een school zal hier behoefte aan zijn? Is voor ons een kleine moeite om wat hansaplast mee te nemen.

Waar ook nood aan is in kindertehuizen, scholen,… is medicatie tegen spoelwormen (door sommigen ook ringwormen) genoemd. Daar hebben de kinderen heel regelmatig last van.
In België heten die tabletten Vermox 100mg, ieder doosje bestaat uit een kuur van 6 tabletten. Zonder voorschrift te verkrijgen.

Bedankt Trudi, zal ook dat in mijn achterhoofd houden!
Fijn dat jullie allemaal zo meedenken.

Groetjes,

hey Voyage,

Ben je al bij onze kindjes geweest met de spulletjes? Heb er nog helemaal niets over gehoord vanuit Kenia en ben een beetje bezorgd. Gaat alles wel goed?

Volgens mij is dit alweer je laatste dagje daar he?
Heel veel groetjes

Lae-titia Giling
www.faharifoundation.com

Hey Voyage,

Je zei dat je de spulletjes niet kon brengen omdat je je telefoon vergeten was.
Kunnen ze de spulletjes bij die vriendin ophalen? Zij woont toch in Mtwapa?
Ze hadden zich er zo op verheugd en zo komen de spulletjes toch nog op de juiste plaats.

Alvast bedankt!!

Groetjes Lae-titia