Sprong in het diepe

Beste reisgenoten,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Jochem ik woon (nog) in Heerenveen en ik ben 22 jaartjes jong en ben hobbypsycholoog van beroep. Na jaren ervan gedroomd te hebben heb ik vorige week de knoop doorgehakt en besloten op reis te gaan voor onbepaalde tijd dus hup huur opgezegd en ben druk bezig al mijn bezittingen te verkopen. Ik zal te voet / op mn step reizen want andere vervoersmiddelen zijn voor mij te duur want het is de bedoeling dit zo low-budget mogelijk te gaan doen. Ook al zijn er genoeg landen waar ik nog heen wil, een echte bestemming is er nog niet, ik wil voornamelijk ervaren hoe het is om helemaal vrij te zijn. Het eerste gedeelte van mijn reis is al wel gepland, ik zal met een cateringsbedrijf mee dat op (psy)trance feesten staat en daar kan ik gratis eten en drinken / fesitval bezoeken. Hier heb ik een lift mee tot belgië en ik hoop daar op dat festival fransozen te ontmoeten waar ik een stukje mee zou kunnen liften anders word het steppen /liften :wink: naar zuid frankrijk voor wat seizoenswerk zoals druiven en olijven plukken (iemand ervaring mee?) om de winter in frankrijk bij familie te verblijven om mijn Frans wat bij te spijkeren zodat ik mij qua taal later ook in veel delen van Afrika zal reden. Ik heb met mijn ouders kunnen regelen dat mocht ik geen werk kunnen vinden ik 160euro per maand van ze krijg (lening), dat is dus 40euro per week om van te eten als een backup plan voor het geval ik even geen werk weet te vinden dat ik dan geen honger hoef te lijden. Geld voor camping / hostel zit er zonder werk dus niet in, alleen eten en drinken is gedekt. Oja en in europa wil ik dit eerst nog even alleen gaan doen, voor afrika, azie, midden oosten, en zuid amerika zal ik later nog wel op zoek gaan naar een reisgenoot want wie weet ben ik daar over een jaar al, wie weet pas over 10, moeilijk vooruit plannen dus :slight_smile: Mijn vraag aan jullie is, heeft er iemand ervaring met alleen reizen door europa en werk zoeken etc? en verder zijn tips voor beginners altijd welkom want veel ervaring is er nog niet :wink:

alvast bedankt :slight_smile: groetjes
Jochem
:vrede:

Zo dat zijn flinke plannen, dapper dat je het zo wilt gaan doen. Zag laatst een stukje van (volgens mij) 3 op reis over WWOOF-en in portugal. WWOOF is in mijn ogen met name in australië een optie maar het kan dus ook elders in de werels. Ik denk dat er wel een site van bestaat. Zoek het anders eens op via 3 op reis. Volgens mij deed Nicolette het tijdens een reis door portugal en spanje.
Ben je ook van plan een blog/site bij te gaan houden? Zoja dan wil ik je zeker gaan volgen.
Weet je verder hoe je het gaat doen qua verzekeringen? Bij joho kan je langdurige reisverzekeringen afsluiten. En zoek het ook goed uit hoe je het moet doen qua inschrijving in NL. Ga je weer ‘inwonen’ bij je ouders? Houd er dan rekening mee dat je ouders meer kosten krijgen qua gemeentelijke belastingen etc. En heb je geld achter de hand voor het geval er iets ernstigs gebeurd (je wordt bijv zieken je moet het geld voorschieten) etc etc.
Ik vind het nogal een plan, zie het mezelf niet doen, maar wil je heeeeeeeel veeeeeel succes en plezier wensen tijdens dit avontuur.
groetjes Lotte