Hallo,
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in Vietnam sportwedstrijden te bezoeken? en waar?
Mijn voorkeur gaat uit naar oosterse vechtsporten. Maar een balsport lijkt me ook al hardstikke gaaf!
bedankt!
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in Vietnam sportwedstrijden te bezoeken? en waar?
Mijn voorkeur gaat uit naar oosterse vechtsporten. Maar een balsport lijkt me ook al hardstikke gaaf!
bedankt!
Hallo Luuk,
Ik kan alleen spreken over Saigon,
Er zijn diverse stadions voor eredivisie clubs in Saigon.
Vraag gewoon aan de receptie van je hotel wie en waar moet spelen.
Zij weten het wel omdat voetbal populair is.
Ook kun je het in de krant lezen.
Voor de vechtsporten kun je het ook proberen bij de portiers van hotels of aan het barpersoneel/ serveersters, waar bewaking staat.
Ik heb dit eigenlijk nooit in de krant zien staan; waarschijnlijk omdat ik dit ook niet volg.
Wij gaan wel elke zaterdag en zondag naar district 11 om de paardenraces te bekijken en een beetje te gokken.
De entree voor de vip tribune is 100.000 dong ( 3.5 / 4 euro ).
Airco ruimte en voor deze ruimte drie gok loketten. Normale entree is overigens 50000 dong.
Koop een boekje voor 20000 dong en geniet van een leuke middag.
je bent waarschijnlijk 1 van de hooguit 10 touristen en daarvan zit de helft buiten op de tribune in de zon.
De Viet Namezen kijken op je bettingpaper en schudden nee of steken hun duim op, en na afloop zijn ze blij met je als je wat wint of wanneer zij iets winnen laten ze het ook aan je zien
Wanneer ze er net naast zitten laten ze het ook nadrukkelijk merken. Ze spreken overigens bijna geen van alle engels daar.
Maar met het bettingbriefje en de race begrijpt iedereen elkaar zonder van elkaars taal maar iets te begrijpen; dus je de gehele middag contact met de Viet Namezen.
Het begint rond 12 tot 17 uur, iedere zaterdag en zondag.
gr
Ton.