vietnam met kinderen

Ik ga een maand naar vietnam en vlieg naa rho chi minh stad met 2 kinderen van 9 en 11. Wat zijn echt aanraders? ZOwel wat verblijf betreft (iets met zwemnbad) maar ook excursies en bezienswaardigheden?

Hallo M,

Sorry, maar kan je vraag niet zo beantwoorden.

Ik kan met een ellenlang verhaal komen en zo elke streek van Viet Nam promoten, maar dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Zou je AUb wat meer details willen geven; bijv. wat zijn jullie interesses, wat vind je leuk, welke periode, wil je vliegen, bussen, treinen.
Altijd handig is een indicatie van budget; backpacken of high end reizen.

Georganiseerd of gedeeltes georganiseerd en de rest niet?

Denk dat we dan je wel wat verder kunnen helpen.

Laat het even weten.

gr.
Ton.

Aanrader zeker is Suoi Tien Park.

http://www.suoitien.com/toys/
Adres is;
120 Hanoi Highway, Tan Phu Ward, District 9,Saigon, Ho Chi Minh City
Telefoon 08 3896 0260

Dam Sen Water Park
03 Hoa Binh, Ward 3 District 11 Ho Chi Minh City.

Saigon Zoo
2 Nguyen Binh Kiem Street, District 1

Net geopend,
VIETOPIA
02-04 Đường số 9 Khu Đô Thị Mới
Him Lam, P. Tân Hưng, Q.7, TP.HCM
(08) 6264 1777

Veel succes !

hallo A,

Bedankt voor je tips in Saigon.

Jammer van de Zoo tip.
Sorry, maar heb iets met levende onschuldige scheppingen achter tralies.
Zeker op een manier die hier ( Nederland )/ Europa ) in de afgelopen decennia normaal waren en nu niet meer van deze tijd zijn.

Het Suoitien park is volgens mij wel echt een stukje rijden, is op de weg naar Cu Chi.
Om er te komen best prijzig?

@ M
Wanneer je wilt afkoelen ( zwemmen ) in Saigon, en je verblijft in distict 1 in een saigon Tourist hotel zonder zwembad, stuur even een Pm naar mij.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Van district 7 was het net onder 9 euro. Vanaf district 1 zal het niet veel anders zijn. Men kan natuurlijk ook de bus nemen.

Ritje van 30 minuten ongeveer. De autobaan is al aardig aangepast. Tja de dierentuin. Geen bezoekers zal de omstandigheden niet beter maken. Ik snap waar je op doelt. Fact of life. Ik heb niet gereageerd op de accommodatie. Er zijn zoveel hotels, ondoenlijk haast iets mee te geven zonder dat iemand een klasse aangeeft.

Groet,

Tom

Hoi Ton,
ik las je voorstel over een zwembad in Saigon? Wij hebben een hotel zonder zwembad, maar
heb je er misschien een met uitzicht over de stad?

vr. groet
Paddy

Voor wat betreft “Iets met een zwembad” als in de vorm van een hotel + zwembad heb ik geen suggesties, maar als je iets in de richting van een mooi waterpretpark zoekt voor de kinderen, dan is het Dam Sen Water Park aan te bevelen (http://www.damsenwaterpark.com.vn/en/). En dat is trouwens niet alleen voor kinderen, ik heb me er afgelopen jaar zelf ook prima vermaakt :biggrin:.

Hallo Paddy,

In Saigon hebben voornamelijk 5 sterren hotels een zwembad, zeker in district 1.
Maar ik bedoeld, dat wanneer je een hotel hebt , die in behoord tot de "Saigon tourist group "dan kan je ook gebruik maken van een hotel met zwembad die behoort tot die groep.

Deze hotels zijn dan wel bijna altijd 4 of meer en dus ook al aardig in prijs; boven de 100 USD per kamer voor een superior room.

maar wanneer je een hotel zoekt met een zwembad en wat van de sky-line van Saigon wilt zien en in hetzelfde hotel wilt verblijven dan zijn rex , new worlden intercontinental de opties.

@ Tom
Van Thanh park heeft naast de restaurants ook een zwembad.
Alleen ik zie er nooit iemand zwemmen.
Is dit open voor openbaar gebruik?

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Van Thanh park weet ik niet, als je Suoi Tien Park bedoelt? Dit zwembad is veel bezocht, heeft een flinke glijbaan, en een part kinderbad met speeltjes in het water.

Hallo Tom,

Nee, ik bedoel dit park midden in Saigon, met zwembad, zeer grote vijver met zeer mooie grote lelies, restaurants aan het water, feestzalen enz.; helemaal leuk daar

Is achter de Zoo wanneer je van de USA ambassade komt.

Echt een aanrader voor een leuk romantisch dineetje aan het water en geen geluid van brommertjes.

gr.
ton.