Even wat vragen!

Hoi Ton,

Ik heb al eerder een vraag gesteld aan je ivm een voetbaltoernooi in Thu Dau Mot! Toen woonde ik nog in Phnom Penh! Inmiddels zijn wij verhuisd naar Vinh in Vietnam (ja, ik weet het de stad waar niets te doen is, of heb je nog tips)!? Vanaf de 17e FEB heeft mijn vriend even vrij van de voetbal en komt zijn familie de 19e aan in Saigon. Wij willen hun graag ophalen en daarna een paar dagen met ze op stap, het liefst naar het strand! Maar nu komt er 1 ander familielid pas de 21e aan en moeten wij eigenlijk de 25e weer terug zijn in Vinh. Het is allemaal dus heel goed plannen en passen en meten! En het is ook nog eens TET…

Nu zitten wij te denken om toch van 19 t/m 21 FEB in Saigon te blijven. Is er dan echt niets open en is het uitgestorven in de stad? Of valt dit nog mee? Hoeveel dagen is echt de TET? En de dagen voor de 19e?

Dan zitten we te denken om de 21e in de avond de vlucht te pakken naar Da nang en dan 3 dagen in Hoi an te blijven. We hebben Hoi an uitgekozen omdat we vanaf Da nang rechtstreeks naar Vinh kunnen vliegen. Vanuit Nha trang, Mui ne enz is dit niet te doen en ben je dus veel reistijd kwijt en dat willen we zo min mogelijk omdat we de familie heel wat maanden niet gezien hebben. Ik weet dat Hoi an heeel leuk is, maar ik zit met het weer. Regent het nog veel dan? Of is het af en toe een bui? We willen toch wel zon hebben, omdat we het in Vinh koud is hihi!

Ik ben benieuwd naar je reactie! Bedankt alvast! Groetjes Lisanne

Hallo Lisanne,

Wat een verandering , van PP naar Vinh.
Is je vriend een prof voetballer om deze stap?

TET, is altijd een probleem om te reizen , maar dat wist je al.

Saigon en TET
Je arriveert dan op de 19e wel bovenop TET in Saigon.
Saigon is op dit moment aan het bouwen aan een metro en weet niet waar bijv. de bloemenmarkt gehouden wordt.

Maar natuurlijk is er in deze miljoenenstad genoeg om 3 dagen vol te maken.
Ik heb iemand gevraag, woont al enkele jaren in Saigon, dus ook echte kenner, om je vraag, omtrent Saigon, te beantwoorden.
Ik weet zeker dat hij je alle betere update kan dan ik.

Strand
Ik snap je keuze voor Hoi An, maar ik kan instaan voor het weer natuurlijk.
Volgens de statistieken een is het een goed idee.

Ben overigens nog niet in februari geweest in Hoi An geloof ik, maar wel in maart.

Heb toen geen regen gehad, goede temperaturen overdag ( rond de 25 a 27 ) , maar wel frisse avonden van rond de 20 graden.

Maar misschien is Vung Tau een optie?
Mooi stand, mooie hotels/resorts en slechts 1.5 uur vanaf Saigon.

Ook diverse bezienswaardigheden buiten het strand, vele restaurants, cafe’s enz.
Geen regen, temp. zo rond de 34 graden overdag en in de avond zo tegen de 28 graden.

Probleem is nu natuurlijk om je boekingen rond te krijgen en vluchten.
Ondervind je daarmee problemen, kan ik je misschien daarmee helpen , kan niets beloven, maar misschien als laatste optie?

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Ik ben momenteel aan het rond vragen waar de bloemenmarkt zoals je dat noemt dit keer is.
De straat is inderdaad een bouwput momenteel. Een aanbeveling zal zeker zijn het meer aan de Cresent, naast cresent Mall. Die een prachtige Boulevard heeft die elk jaar prachtig is aangekleed. Cresent Mall, district 7 aan de Nguyen Van Linh. Meer en boulevard aan de andere zijde van het Cresent Mall gebouw. Heeft vele restaurants en is s’avonds mooi verlicht.

1 like

Na enig speur werk kwam ik dit bericht tegen;

This year’s event themed “Vietnamese characteristics and magnanimity”, Street Book Festival and Nguyen Hue Flower Street 2015 will be held on Ham Nghi Street in stead of Nguyen Hue Street due to the construction of Ben Thanh-Suoi Tien metro line No.1 and Nguyen Hue walking street.

Ofte wel, dit jaar in Ham Ngi Street.
Ham Nghi is te vinden als je aan je linkerhand de Binh Tanh Market hebt en het tankstation en busstation aan je rechterhand, op de rotonde, dus eigenlijk rechtdoor gaat.

Een platte grond is overigens overal wel te krijgen. Of natuurlijk, op de mobiele telefoons.
Ben je niet in district 1? Elke taxi chauffeur kent Ham Nghi wel. Voor de tourist het advies de straatnaam op een papiertje te schriven en deze aan de taxi chauffeur te geven.

Ik wens de lezer veel bloemen plezier.