Tet in Vietnam

Waarschijnlijk een terugkerend thema elk jaar, maar weet iemand hoe het zit met Tet in Vietnam?
Vooral t.a.v. reizen en hostels boeken…

Begin februari gaan een vriendin en ik naar Vietnam. Eerst Saigon, met wat tussenstops naar/in de buurt van Hanoi, en dan via Sapa Laos in.

Vrijdagmorgen, 12 februari komen we aan in Saigon. We gaan dan naar het backpackersgebied, met het idee dat daar alles wel open zal zijn.
Is het verstandig om toch van te voren een overnachting te boeken?

13 of 14 februari willen we door reizen naar Nha Trang, met de trein of bus.
14 februari is het Tet, dus ik vraag me af of er dan uberhaubt wel treinen of bussen rijden, laat staan dat er hotels open zijn. We willen verblijven in een klein familie hotelletje in de buurt van louisianna, waar ik vorig jaar ook ben geweest.
Weet iemand of er treinen/bussen rijden van Saigon -> Nha Trang met Tet?

Alvast bedankt!

Een hostel in Saigon moet geen probleem zijn, tenzij je een favoriet hebt.
Een overnachting in Nha Trang kan lastiger zijn, met name tijdens Tet. Alle strandlocaties lopen vol tijdens de feestdagen, ook met expats/locals die uit de steden komen en uit Cambodja/Laos. Verwacht daar zeker een behoorlijke drukte.

Uiteraard rijden er treinen en bussen tijdens de Tet, ik ben echter alleen bang dat de treinen nu echt al volgeboekt zijn. De Tet zorgt voor een ware volksverhuizing in Vietname. Normaal kunnen treinen al wel eens vol zijn, met name tijdens Tet moet je verwachten dat treinen vol kunnen zitten. Vraag anders als het lukt bij een lokale touroperator de beschikbaarheid op!

Succes!
Edwin

1 like

ik ben een beetje een leek, wat is Tet?

het TET feest is het nieuwjaars feest in vietnam de kalender van vietnam loopt gelijk met die van china

groet dirk :chin:

Just ter info…
Plan is nu dat we rond de 14e met een bus naar Mui Ne gaan. Mogelijk gaan we door naar Nha Trang (als Mui Ne bijv. niet bevalt).
Daarna gaan we terug naar HCMC om vanaf daar naar Hanoi te vliegen… toch maar…
en dan de rest van onze plannetjes; uitstapjes naar Halong bay, Sapa, en dan Laos in; Luang Prabang, Vientiane en Pakse.
Gelukkig zijn al onze plannen los/vast dus mochten dingen een dag, of een week, uitlopen is dat prima! :vak02:

Klinkt super Eeflien!

Ik heb zo’n voorgevoel dat je misschien wel in Mui Ne zult blijven. Ikzelf was er helemaal weg van en vond Nha Trang niet geweldig (tenzij je graag een keertje feesten wil in ‘Lloret de Mar sferen’) :wink:

Heel veel plezier alvast! Geniet van je voorpret!

Groetjes,

Anne-Jitske

1 like

Mui ne zal je vast leuk vinden… Ik ben er nu een weekje, ben kitelessen aan het volgen… daarna zeker nog paar weekjes hier blijven om daarna naar het noorden te gaan… om te vliegen naar filipijnen…

Nu nog hopen dat het vanavond een leuk feestje gaat worden hier!

Voor jullie alvast een goede Tet gewenst! :wink:

Groetjes,

Anne-Jitske

Nha Trang is ook wel leuk om te gaan duiken. Het is beslist niet de mooiste stek van zuidoost Azie, maar het is een goede en goedkopen locatie om wat ervaringsduiken en opleidingsduiken te doen (zelf heb ik mijn PADI advanced open water in Nha Trang gehaald). Het onderwaterleven is redelijk divers, en er zijn leuke grotjes en caverns waar je doorheen kan zwemmen.

Nha Trang is ook populair bij mensen die van zeevissen houden.

Daar heb je helemaal gelijk in Jenny! Het ligt er denk ik aan wat je persoonlijk leuker vindt en dan is het goed om te weten dat Nha Trang een goede plaats is voor als je wilt duiken en eens flink wilt feesten en Mui Ne is meer voor de rust, mooie natuur en een heel mooi strand.

Goed om daar wel onderscheid in te maken, zodat een ieder een goed beeld van beide plaatsen krijgt en zelf kan beslissen wat te doen.

Bedankt voor je aanvulling Jenny!

Groetjes,

Anne-Jitske