Sponsorship

Ik las ergens op het forum dat je een jaar onafgebroken moet hebben samengewoond voor je voor een sponsorship aanvraag kan doen. Echter lees ik net het volgende in een van de application guids:

If you are a common-law or conjugal partner, provide evidence that your relationship is genuine and
continuing and has existed for at least 12 months prior to your application. Also provide details of the
history of your relationship and at least two statutory declarations from individuals with personal
knowledge of your relationship supporting your claim that the relationship is genuine and continuing.

Note :The sponsor and the applicant who are common law or conjugal partners must provide
historical evidence of their ongoing relationship. If they are in a relationship of two years or less and
have no children together, the applicant will receive conditional permanent resident status, if the
application is approved.

(http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/guides/3901e.pdf)

Als ik het dus goed begrijp hoef je geen volledig jaar te hebben samengewoond maar moet je dus proof hebben dat je al minimaal een jaar samen bent en het een ongoing relationship is.
Dat zou het in mijn geval namelijk een heel stuk makkelijker en minder stressvol maken :')

Het staat er wat vreemd, maar je moet helaas wel degelijk een jaar hebben samengewoond. Er staat namelijk dat ALS je common-law bent, dat je dan moet bewijzen dat deze relatie minstens in de afgelopen 12 maanden heeft bestaan. Je bent echter pas common-law als je 12 maanden hebt samengewoond.

Zie de sectie Definitions op deze pagina

That sucks… Thanks voor je antwoord tho :slight_smile:

Note :The sponsor and the applicant who are common law or conjugal partners must provide
historical evidence of their ongoing relationship. If they are in a relationship of two years or less and
have no children together, the applicant will receive conditional permanent resident status, if the
application is approved.

Het is een beetje verwarrend… maar dit deel hier boven hebben ze ingevoerd in oktober 2012. Als je na die datum aanvraag doet voor residentie via sponsorship en je relatie is minder dan 2 jaar… dan zitten er voorwaarden aanvast zodra je resident wordt. Dan ben je verplicht nog 2 jaar ofzoiets… samen te blijven. Normaal blijf je ook bij elkaar… maar stel dat… je weet immers maar nooit… Hoe dan ook, je moet dus nog een bepaalde tijd verplicht samen blijven na ontvangst van je residentie kaart.

En wat Maartenvg al zei, idd je moet een jaar samenwonen. Let erop dat als je samenwoont… dat je ook echt dingen deelt op papier met elkaar! En vergeet niet genoeg foto’s van jullie samen te laten maken ook als je ergens heen gaat of wat dan ook! :slight_smile: Succes met alles!

Dat wist ik inderdaad al :wink: thanks anyway :slight_smile:

1 like