Dag Canadezen/Hollanders/Maple Leaf liefhebbers,
Mijn situatie is als volgt. Ik ben 24 jaar met een Bachelor op zak. In july 2011 mijn Canadese vriendin ontmoet hier in Nederland. Zij heeft haar Bachelor in Canada gehaald en haar Master in Amsterdam.
Nu zijn wij hier lekker aan het aankloten (wonen niet samen) en willen t.z.t. de oversteek gaan maken. Zij wil terug, en ik ben net terug van een lange reis naar Australië, Nieuw Zeeland en Azië en kan me niet meer lekker aanpassen hier.
Ik heb me al wat in zitten lezen (wat prachtige topics hier, waarvoor dank) maar uiteraard is het allemaal nogal wat veel. Nu is het volgende mijn plan.
Ik heb een test afgenomen om te kijken of ik voor het Skilled Workers Permit in aanmerking kom. En volgensmij kom ik dat. Ik scoor goed op mijn educatie, leeftijd, talenkennis en daarnaast mijn vermogen om daar te leven. Mijn spouse heeft dus familie in Canada en zelf een master, dit helpt in de punten. (als ik het goed begrepen heb.) vraagje hierover. **Telt zij als mijn Spouse? Aangezien we een jaar samen zijn maar nog niet samenwonen? ** Anders moet ik er alsnog komen met mijn punten door mijn 4 jaar werkervaring in de ICT.
Op dat Skilled Workers Permit zit nu een limiet. Per 1 Juli wordt er gegeken of er weer nieuwe aanvragen worden behandeld. Ik ben dus van plan om snel mijn zaakjes te regelen en de aanvraag de deur uit te doen.
Afhankelijk van of mijn vriendin hier werk kan vinden gaan we eind dit jaar (december 2012) of anders eerder zomer (augustus 2013) richting de west kust.
Kan ik die aanvraag dan de deur uitdoen? Zijn er zaken die ik over het hoofd heb gezien?
Het plan is vervolgens om, zeker als we al in December gaan dit jaar, op een Working Holiday visa te gaan. Dit geeft mij dan een jaar de tijd om daar te wonen. **Nu is mijn vraag kan dat terwijl mijn aanvraag voor Skilled worker loopt? **Dus die lekker op de achtergrond in werking zetten en dan heb ik minder last van tijds stress.
Wellicht zie ik wat zaken over het hoofd (weet het wel zeker…) of denk ik helemaal verkeerd. Ik wil gewoon graag met mijn vriendin richting Canada over 6-12 maanden. Ik dacht, laat ik eens een beetje bijtijds zaken gaan regelen en uitzoeken.
Bedankt alvast voor jullie input.