Hallo allemaal,
Ik heb een vraag die je niet alledaags tegenkomt en hoop dat er toch iemand hier is die me verder kan helpen.
Ik heb een zoon waar ik het alleen ouderlijk gezag over heb. Mijn ex partner in NL heb ik geen contact meer mee en ik weet ook niet waar ie woont of wat dan ook.
Nu zit ik in het eerste deel van de sponsership en heb over een paar maanden bewijs nodig ivm mijn zoon.
Ik ga en kan geen toestemming vragen aan de biologische vader van mijn kind. Bovendien heb ik dat van de NL-se wet ook niet nodig. Ik heb immers het alleen ouderlijk gezag…
De rechtbank waar mijn zoon ondervalt in Nederland komt niet verder dan een vage stempel wat er niet erg professioneel uitziet als serieus bewijs van mijn alleen ouderlijk gezag.
Hoe kom ik aan serieus bewijs van alleen ouderlijk gezag waardoor mijn zoon dus via mij gewoon toestemming heeft om resident te worden net als ik hier?
Immigration heeft mijn zoon wel toegelaten in Canada via mijn workpermit maar nu komt over een paar maanden de sponsership afdeling… waarbij ze bewijs nodig moeten hebben dat ik niet illegaal bezig ben door mijn zoon hier te hebben in Canada.
Wie heeft er ervaring? Of kent iemand met deze ervaring? Hoe kan ik dit wettelijk in orde krijgen voor Canada?
Alle hulp is welkom word al meer dan 2 jaar van het kastje naar de muur gestuurd via rechtbanken met vage bewijzen, ambassades, advocaten etc etc.
(dit is een probleem dat met reizen over de wereld ook een probleem is, vandaar dat ik al lang bezig ben alles uit te zoeken)
Alle is gewoon legaal, gewoon normaal deze situatie, het is gewoon slecht geregeld deze wet in NL.
Bedankt!