Hallo, Ik ben verloofd met een canadeese en we willen in nederland trouwen. Daarna samen terug naar canada en permanent resident aanvragen. Maar nu de vraag! Kunnen wij zomaar in ondertrouw en trouwen of zijn daar documenten voor nodig.
Uiteraard haar paspoort enzo, maar ik heb begrepen dat officiele papieren een apostille stempel nodig hebben. Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Bv haar scheidingspapieren zouden die stempel nodig hebben.
Is dit waar en waarom en waar…
Wie weet t antwoord…
Bijvoorbaat bedankt.
Karin. ( pussycat)
ok, ben er intussen zelf achter dat we de papieren moeten laten legaliseren.
maar waar canadezen blijkbaar nog nooit van gehoord hebben is een bewijs van ongehuwd zijn.
weet iemand hoe en waar we dat kunnen halen??
thanks
Voor jou of voor je partner?
Bewijs van ongehuwd zijn heb ik ook nog nooit van gehoord, hetgeen overigens niet wil zeggen, dat het niet zou bestaan, maar volgens mij staan dergelijke gegevens op je uittreksel van het geboorteregister, of in geval van Canada, op je birth certificate.
Als je partner in Nederland is moet ze dat, dacht ik, aanvragen via de ambassade in Berlijn.
Misschien is hier ook nog iets te vinden:
Nederland vraagt om papieren om te trouwen. Indd geboorte akte en een bewijs van ongehuwd zijn. en daar beginnen de problemen, want dat kennen ze indd niet.
wel is er zoiets als een statement in-lieu of certificate of non-impediment to marriage abroad.
maar de aanvraag daarvan is niet helemaal duidelijk.
weet je misschien ook wat er nodig is van mijn kant af als we hier willen trouwen?
groetjes karin
Wat je partner nodig heeft als “bewijs van ongehuwd zijn” is een zg. “Search of Marriage”. Die wordt afgegeven door de “Vital Statistics” of door de “Registrar Office” van de provincie waar zij woonachtig is of laatst woonachtig is geweest.