Wie kan ons helpen met de aanvraag van een sponsor visum?

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om ons in Canada (Ontario) te gaan vestigen. Mijn man is er geboren, maar hij woont inmiddels alweer 55 jaar in Nederland. Hij heeft wel zijn birth certificate en kan dus een canadees paspoort krijgen. Dan moet hij mijn sponsor worden zodat ik met hem mee kan.
Via een visumbureau kost dit behoorlijk veel geld. We willen dit dus zelf gaan proberen, want een emigratie is al duur genoeg. Wie heeft deze weg al eens gelopen en kan ons tips geven hoe we alles aan moeten pakken?

Bedankt!

Alle immigratie of terug keer begint bij het kijken hoe je naar Canada kan verhuizen.
Voor jullie geval is het belangrijk om uit te zoeken of uw man inderdaad Canadess citizen is.
Hij is tenslotte geboren in Canada.
Om dat uit te zoeken kan je hier beginnen:

Als uw man al 55 jaar in Nederland woont is hij al ouder dan 55, dus zal je ook moeten uitzoeken of jullie nog permanent in Canada mogen gaan verblijven.
Oo moeten jullie weten of meneer dus het Canadese staatsburgerschaap heeft gehouden of dat dat afgestaan is, of ingetrokken is.
Allemaal zaken die op bovenstaande website uit te zoeken zijn.
Hier heb je in ieder geval geen bureau voor nodig, want dit staat allemaal online.
Als het op formulieren invullen en aanleveren gaat, wordt het mischien wat moeilijker, alles moet in het engels en het moet alllemaal in 1 keer goed gebeuren.
Maar met wat inzet en vragen op dit forum bijvoorbeeld, moet dat toch lukken?
Hier nog even een websiten waar erg veel informatie te vinden is:

sukses,

Hoi,

Bedankt voor je antwoord.

Wij gingen er vanuit dat mijn man Canadees is omdat hij een Canadees paspoort kan krijgen (hij heeft dit nu niet, maar kan dit volgens de ambassade met zijn birth certificate aanvragen en die is wel in ons bezit)
Hij heeft geen staatsburgerschap afgestaan en zover we weten is dit ook niet ingetrokken. Het was zelfs zo dat bij het huwelijk papieren uit Canada aangevraagd moesten worden. Daarom gingen wij er zelf vanuit dat dit wel goed zat, en dat we met een sponsor visum voor mij samen in Canada kunnen gaan wonen.
Bedankt voor de info, we gaan er eens goed naar kijken.