Sponsoring

(origineel bericht op be-more.nl)

Sponsoring

Hey allemaal,

Hier even een berichtje over wat ik allemaal kan doen met mijn sponsorgeld. Er zijn namelijk een aantal dingen waar ik mijn geld aan kan besteden en dat wil ik natuurlijk met jullie allemaal delen!

50% van mijn sponsorgeld wordt in de lange termijn besteed.
40% van mijn sponsorgeld kan zelf beslissen wat ik daarmee ga doen.
10% van mijn sponsorgeld gaat naar Be More.

Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit wat ik nou met mijn sponsorgeld ga doen. Alles is eigenlijk wel belangrijk!

Onder het lange termijn staat bijvoorbeeld de kassen voor de moestuinen, de waterput en de toiletten.

Voor de moestuinen wilt MoP graag kassen hebben. Wanneer ze dit hebben kunnen ze zelf inkomsten maken. Het mooie ervan is dat MoP hierdoor per maand R16.000 bespaart. De kassen zelf kosten 20.000 euro, dus dat zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat dat allemaal geregeld is.

Op MoP zijn ze bezig met het maken van een waterput zodat er water uit de grond kan worden gehaald. Dit is al aardig goed gesponsord. Helaas ligt dit nu wel even stil omdat ze op dit moment niet verder kunnen omdat ze eerst nog door steen moeten.

Naast de moestuin en de waterput is MoP ook bezig om nieuwe toiletten te maken voor de jongens en meisjes. Waarschijnlijk wordt er in de toekomst op MoP meer les gegeven dan nu waardoor er meer kinderen zijn.
Hiernaast zijn de wc’s op MoP niet allemaal even netjes. Een reden daarvan is denk ook omdat de jongens en meisjes op dezelfde wc gaan. Als ik het goed heb begrepen gaan ze een aparte jongens en een aparte meisjes wc maken. Afgelopen maand zijn ze al bezig geweest om nieuwe wc’s te maken bij de Daycare en deze zien er echt heel netjes uit.

Van de overige 40% die ik kan besteden, besteed ik in ieder geval een deel in Sponsor a Child. Het doel van Sponsor a Child is dat alle kinderen worden gesponsord en hiervan de kosten te kunnen dekken van de kinderen. Van het geld wordt bijvoorbeeld eten, drinken, schooluniformen, medicatie en ziekenhuisbezoeken van betaald. Tot nu toe worden nog niet alle kinderen gesponsord waardoor al het geld van Sponsor a Child in een pot wordt gedaan waar alle kosten van worden betaald. Wanneer ieder kind wordt gesponsord wordt het geld wat de kinderen krijgen door de sponsors wel aan hun persoonlijk besteed.
Het kindje dat ik ga sponsoren kennen jullie waarschijnlijk allemaal wel door alle foto’s en verhalen die ik heb geschreven. Heel misschien ga ik naast hem nog een kind sponsoren, maar dat weet ik nog niet zeker.

De overige 10% gaat naar Be More. Van dit geld kan Be More alle projecten blijven sponsoren, informatiedagen en kennismakingsdagen worden gehouden en ga zo maar door.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Wanneer jullie nog donaties willen overmaken kan dit op rekeningnummer 121774228, ten name van Be More, onder vermelding van project Mother of Peace/Manon de Bruijn

Wanneer jullie spullen willen opsturen zoals: dvd’s, waterballonnen, knutselspullen(alles kunnen we wel gebruiken, en anders voor reserve spullen) of speelgoed(voor de Toy Library of als verrassing na een activiteit) kan dit naar het volgende adres:
Volunteer: Manon de Bruijn
PO BOX 7047
4150 Illovo Kwazulu-Natal
Republic of South Africa

Van de week heb ik een pakketje van thuis gekregen met voetbalbladen- en posters en speelgoed. Een jongetje die hier zit vraagt al een hele tijd aan mij “Komt je vader vandaag?” omdat hij weet dat er van thuis voetbalbladen werden verstuurd. Toen ik hem de voetbalbladen zag kreeg hij gelijk een glimlach op zijn gezicht en zei heel lief dankjewel. Ook heb ik een andere jongen die in het huisje naast ons zit een voetbalblad gegeven met posters omdat hij altijd aan het voetballen is. Hij stond gelijk op en gaf mij een knuffel. Lief hoe die kinderen hier op zulke dingen reageren.
Naast deze spullen zat er ook nog een fotolijstje in van mijn zusje en broertje, die mijn zusje volgens mij zelf heeft versierd. Zusje, echt heel leuk! Dankjewel! Hij staat op mijn nachtkastje! :slight_smile:

Liefs Manon

(origineel bericht op be-more.nl)