(origineel bericht op be-more.nl)
De eerste donaties!
Hallo allemaal,
zoals jullie weten zal ik van 18 juni tot 16 juli gaan helpen bij het project Mother of Peace in Zuid-Afrika. Ik heb hier heel veel zin in! Voor meer informatie over wat ik precies ga doen kunnen jullie kijken op <a rel=“external” href=“http://www.be-more.nl”>www.be-more.nl</a>. Ik was heel blij om te zien dat de eerste donaties binnen waren om de kinderen van het weeshuis en het werk van Be More te steunen. Natuurlijk willen jullie graag weten waar het geld dan precies naartoe gaat. Voor degene die een donatie hebben gedaan, of die hier over denken, een kort overzicht:
50% van het sponsorgeld gaat direct naar het project, dat wil zeggen dat ik dit geld zelf mag besteden aan onder andere speelgoed, kleding en uitstapjes met de kinderen.
40% van het sponsorgeld gaat ook naar het project, maar dan in de vorm van een fonds voor bestedingen op langere termijn. Hierbij kun je denken aan opleidingen voor de kinderen, renovaties of aanbouwen aan het gebouw, vervoersmiddelen en gezondheidszorg.
10% van het sponsorgeld dat overblijft is nodig om de sponsoring te ondersteunen in de vorm van o.a. materiaal, rapportages en controles. Met deze 10% kan Be More een deel van haar werk voor de projecten bekostigen: zorgen dat de projecten zoveel mogelijk steun krijgen en die steun zo optimaal mogelijk wordt benut. Daarbij blijven ze ruim onder de norm van CBF keurmerk voor goede doelen (25%).
Voor degene die erover nadenken om een donatie te doen, je kan het werk van Be More bij Mother of Peace direct steunen door een financiële bijdrage te storten op 12.17.74.228 tnv Be More te Nijmegen o.v.v. Cathinca Verwey.
Voor degene die al een donatie hebben gedaan, heel erg bedankt allemaal, ook namens de kinderen van Mother of Peace!
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag!
Groetjes,
Cathinca