Donatiegeld

(origineel bericht op be-more.nl)

Donatiegeld

Ik ben al weer een paar weekjes terug in Nederland, maar ik ben jullie nog steeds een weblog verschuldigd. In deze weblog wil ik jullie namelijk vertellen wat ik met jullie geld heb gedaan. Dit geld hebben jullie gedoneerd aan een super project in Zuid-Afrika: Palm Tree!!!
Via be-more is er een regeling hoe het donatiegeld wordt besteed:
50% heb ik mogen uitgeven.
40% is naar een potje gegaan. Wanneer er een grote uitgave gedaan moet worden kan Palm Tree
hier een beroep op doen.
10% gaat naar be-more.
Ik heb dus een mooi bedrag zelf mogen uitgeven op Palm Tree. Zoals jullie weten heb ik de homescholing mogen verbeteren. Ik ben begonnen met het lokaal op te ruimen en te bekijken welke materialen er allemaal waren. Ook heb ik voor twee kinderen een lesprogramma mogen ontwikkelen. Om het lokaal opgeruimd en overzichtelijk te houden heb ik drie kastjes gekocht. Hierin zitten de lesmaterialen voor de kinderen. Deze kinderen hebben structuur en overzicht nodig. Daarom is het o.a. heel belangrijk dat hun bureau leeg is. Door deze kastjes hebben ze overzicht gekregen waar de materialen liggen. Ook hebben ze nu alleen de materialen die ze op dat moment nodig hebben op hun bureau liggen.
Naast de kastjes heb ik ook nog twee babybedjes voor ‘De schatkist’ gekocht. Hier verblijven vanaf januari 3 jongetjes en 3 meisjes in de leeftijd van 0 t/m 1,5 jaar totdat ze worden geadopteerd. Er waren al 4 bestaande bedjes, maar om deze schatjes allemaal een slaapplekje te geven heb ik nog twee babybedjes gekocht.

Na deze kastjes en babybedjes was er nog geld over van de 50%. Dit geld is naar het schoolgeld voor de kinderen gegaan. Voor ieder kind moet namelijk tussen de €50 en €80 schoolgeld per maand betalen. Dit is een grote kostenpost waar ik ook graag mijn steentje aan bij wilde dragen.
Ik heb dus 50% van mijn donatiegeld zelf mogen besteden, maar ik heb ook nog mee mogen maken dat de 40% van mijn donatiegeld is besteed aan iets wat echt noodzakelijk was. Half januari is namelijk de oprit bij Palm Tree geasfalteerd. De oprit was bij regen altijd erg glad en modderig. Hierdoor kwam er ook veel modder en rommel het huis in. Gelukkig is dit nu voorbij doordat er vele andere vrijwilligers samen met mij voor donatiegeld hebben gezorgd waardoor deze grote uitgave gedaan kon worden.
Ik wil jullie hierbij nogmaals hartelijk danken voor het geven van jullie donatiegeld!

Groetjes Inger

(origineel bericht op be-more.nl)