It’s time for Africa!

(origineel bericht op be-more.nl)

It’s time for Africa!

Zoals jullie (waarschijnlijk) weten ga ik vier weken naar Zuid-Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen. Via deze site probeer ik jullie af en toe op de hoogte te houden van mijn belevenissen daar!

Via stichting Be More ga ik helpen op het project Palm Tree. Hier wonen vijftien kinderen in de leeftijd van 8 tot 15 jaar die hun ouders kwijt zijn geraakt of achter zijn gelaten. Ros, de ‘moeder’ van het gezin, heeft de zorg van deze kinderen op zich genomen. Vier van de vijftien kinderen hebben een verstandelijke beperking en kunnen niet naar een gewone school. Daarom krijgen ze thuis les. Dit wordt gegeven door de vrijwilligers. ’s Middags leren de kinderen met hun handen werken zodat ze daar later (hopelijk) hun geld mee kunnen verdienen. Op dit moment zijn de kinderen bezig om van kralen armbanden, sleutelhangers en engeltjes te maken. Deze worden verkocht en de kinderen krijgen voor het maken van de sieraden een zakcentje, waardoor ze leren om met geld om te gaan.
Daarnaast is er op het project een kinderopvang. Moeders uit de townships in de buurt kunnen hun kinderen hier brengen zodat ze zelf aan het werk kunnen. Dit is in het kort wat ik doordeweeks ga doen. In de weekenden ben ik vrij en dan hoop ik een aantal mooie tripjes (die door de stichting zijn georganiseerd) te maken en meer van het land te zien.

De afgelopen weken heb ik een mooi bedrag ingezameld en zodra ik weet waar het aan besteed gaat worden zal ik het hier laten weten. Doneren kan natuurlijk nog steeds! Dit kan via rekeningnummer 12.17.74.228 ten name van Stichting Be More te Nijmegen onder vermelding van Jildou Hoogland. Mijn naam erbij zetten is belangrijk zodat het geld ook daadwerkelijk naar Palm Tree gaat.

En dan is het nu tijd (nu ik de laatste studiedingen heb afgerond) om de laatste voorbereidingen te treffen en mijn koffer in te pakken, zodat ik zondag het vliegtuig in kan stappen! :slight_smile:

p.s. Als je vaker een bericht van mij wilt lezen kun je op ‘volg mijn ervaringen‘ hier rechts klikken zodat je een mail krijgt wanneer er een nieuw bericht is!

(origineel bericht op be-more.nl)