(origineel bericht op be-more.nl)
3 weken it is!
Lieve allemaal,
BIJNA…
Over 3 weken precies ben ik in Zuid-Afrika. Wat verheug ik me hier al lang op! Een bizar idee dat het nu al zo dichtbij is… ‘ineens’.
Het is een te gek gevoel om je dromen waar te maken.
Het besef dat heel veel mensen dit mogelijk hebben gemaakt door een financiele bijdrage, bezorgt me kippenvel en verwarmt mijn hart tegelijkertijd. Wat ben ik iedereen ontzettend dankbaar!!
PALM TREE
Even om je geheugen op te frissen:
<u>Datum vertrek</u>: <strong>zondag 20 oktober (aankomst Durban: maandag 21 oktober rond 16:30 uur)</strong>
<u>Datum terugkomst</u>: <strong>zaterdag 16 november rond 13:00 uur (vertrek Afrika: vrijdag 15 november)</strong>
<u>Project</u>: <strong>Palm Tree</strong>. Een klein weeshuis waar kinderen, met ieder hun eigen verhaal, terecht kunnen. Tevens is er een daycare voor baby’s die ter adoptie zijn afgestaan, maar nog niet zijn geadopteerd. Palm Tree staat voor nog veel meer. Wil je meer lezen over het project? Kijk dan hier: <a rel=“external” href=“http://vriendenvanpalmtree.nl/”>http://vriendenvanpalmtree.nl/</a> en/of hier <a rel=“external” href=“Global Learning op onze Expeditiereizen buiten Europa”>Global Learning op onze Expeditiereizen buiten Europa;
<u>Verwachtingen</u>: ik zal heel eerlijk zijn, mijn verwachtingen van wat ik daar kan doen, heb ik inmiddels wat bijgesteld… Heel het continent Afrika helpen, daar waar nodig, HIV reduceren en de nieuwe blanke Nelson Mandela worden, lijken bij nader inzien toch iets te hoog gegrepen. Ik houd het bij de kinderen van het weeshuis liefde geven, helpen waar nodig en behoefte aan is en bovenal genieten. .
MOOIE GEBAREN
- Alle donaties die ik heb ontvangen! Echt, hoor bizar. Dat er zoveel mensen zijn die in deze tijd een steentje bijdragen is iets waar ik regelmatig bij stil sta. Hoe bijzonder is dat!
- Het bedrijf waar mijn vriendin Ilze werkt, Biohorma (A. Vogel), heeft aangeboden 50 potjes Echinaforce voor de kinderen op Palm Tree te willen schenken. Helaas is het onmogelijk om dat daar te krijgen, gezien het feit dat het vervoeren in mijn koffer mij het arriveren op mijn eindbestemming zal beletten aangezien je maximaal twee potjes in mag voeren en het me zonde lijkt om in het gevang door te brengen. Ditzelfde geldt voor het opsturen ervan. Het is beperkt tot 2 potjes. Daarnaast moeten ze in Zuid-Afrika een hele papierwinkel invullen om het te ontvangen. Desondanks vind ik het een super mooi gebaar van Biohorma en bovenal van mijn vriendin Ilze.
- Afgelopen vrijdag ging ik naar de tandarts voor controle. Ondanks dat naar de tandarts gaan niet mijn favoriete bezigheid is, maakt mijn tandarts het vaak een stuk aangenamer. Hij heeft een geheugen als een olifant en is altijd erg belangstellend. Na wat koetjes en kalfjes, vroeg hij of ik nog leuke plannen heb… Jaaaa, zei ik, Afrika. Het verhaal verteld aan de beste man en vervolgens vroeg hij of ik nog ruimte in de koffer heb. Uhm… Nou, nu nog wél. Hij kwam aanzetten met een doos met tandenborstels en tandpasta voor kinderen. Wat een tof gebaar en wat gaaf dat ik dat straks mag geven
- Menigeen heeft mij kleren aangeboden, speelgoed en meer. Hoe super lief! Echter BeMore raadt aan om dat daar te kopen, aangezien je dan ook de economie stimuleert.
Het kriebelt en ik ben ontzettend blij en dankbaar dat het eindelijk bijna zover is!!
Dikke knussen,
Inge