Eindelijk op Palm Tree!

(origineel bericht op be-more.nl)

Eindelijk op Palm Tree!

Lieve allemaal!

Hier mijn eerste bericht vanaf mijn project in ZA, Palm Tree! Gister zijn we om 12.00 uur opgehaald en naar het project gebracht! Eerste indruk was gelijk goed! Spullen in onze huisjes gezet en daarna een rondleiding gehad over het terrein! Een aantal kids waren thuis dus die hebben we gelijk ontmoet. Rond 15 uur kwam de rest van de kinderen van school en die gingen we helpen met hun huiswerk, tenminste de jongsten. Ik kreeg de taak om de komende week een jongen te helpen met het leren van zijn Social Science toets, wel leuk, leer ik zelf ook wat van. Deze week help ik hem dus elke dag met zijn huiswerk en ik overhoor de stukken die hij geleerd heeft. Rond 17 uur hadden we een meeting met Peter en Yvon, een nederlands stel die hier op het project zijn gaan wonen. Peter is onze vrijwilligerscoordinator dus we kregen uitleg over hoe het werk zou gaan. Ik kreeg de taak om deze week J les te geven. Sietske en Geke geven ook les deze week. Na de meeting zijn we boodschappen gaan doen en vervolgens uit eten geweest. Was heel gezellig want ben hier met groepje leuke andere vrijwilligers! 's Avonds verder niet meer wat bijzonders gedaan, lekker op tijd gaan slapen, want we moesten weer vroeg op!
Vanochtend was ik al vroeg wakker. Om 6.15 ben ik opgestaan, ontbeten en vervolgens ben ik met Peter meegeweest om de kids naar school te brengen om 7.00 uur, netjes in uniform! Was een leuk ritje met muziek… Toen we terug kwamen moesten we zo’n beetje beginnen met werken. Ros, de moeder van de kinderen,kwam ons uitleggen wat we moesten doen. Palm Tree is echt een groot gezin. De kinderen zijn geadopteerd door Ros. Er krijgen 4 kinderen homeschooling, omdat ze beperkingen hebben waardoor ze niet mee kunnen komen op een normale school. Verder is er de daycare waar elke dag rond de 15 kinderen heenkomen en er zijn 6 babies, die hier zijn in afwachting van een adoptie. Elke week krijg je een andere taak en ik geef deze week dus J homeschooling. Ros waarschuwde me gelukkig al dat hij me zou gaan uitproberen en dat is ook zeker gebeurd. Wat ik ook zei, NO! was het antwoord wat ik kreeg. Op een gegeven moment is hij zelfs weggerend en ben ik hem gaan halen waarna ik hem vast moest houden op zijn stoel. Uiteindelijk kreeg hij door dat hij het niet van mij ging winnen en hebben we wat gelezen. Vervolgens gingen we rekenen en gebeurde hetzelfde weer, weer wegrennen, weer moeilijk doen. Gelukkig was het daarna goed en hebben we gewoon lekker gewerkt en hoop verschillende dingen gedaan want hij is wel snel afgeleid. J is een schat van een jongen maar hij moet gewoon eerst even doorhebben wie de baas is. Nu komt hij de rest van de dag al vaak knuffelen, praatjes maken… Hij is heel nieuwsgierig, What’s your name? Where is …? Where are you going? Why? zijn vragen die hij vaak stelt. Om 10.00 uur hadden we pauze en daarna gingen we Arts en Crafts doen. Dit houdt in dat de homeschool kinderen samen armbandjes, dieren, hartjes en sleutelhangers maken met kralen. Super leuk en wij doen ook mee! Na de lunch gingen we weer homeschool doen. Ik heb woorden met hem geoefend en we hebben geknutseld! Na homeschool maken de kinderen samen de lunches voor de volgende dag en de snack. Daarna rond 14.45 komen de andere kinderen thuis, eten ze de snack en vervolgens maken ze huiswerk. Ik bebn bezig geweest met dezelfde jongen met spelling, rekenen en social sciences. Waren pas rond 17.30 klaar. Daarna lekker met de vrijwilligers gegeten en gedouched. Jenny en Baukje blijven vanacht op de baby’s passen, daarom zal ik morgen geen lesgeven maar morgenochtend in de daycare helpen. :slight_smile: ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn! Er is zoveel te vertellen, ik kan bijna niet ophouden, maar dat ga ik toch doen :wink: nu hebben jullie een beetje een idee van hoe het er hier aan toe gaat! Het is hier super warm en ik zit onder de muggenbulten ookal slaap ik onder een klamboe en smeer ik me goed in… Ik zal kijken of ik ergens binnenkort ook fotos kan posten. Wat ik in mijn vorige bericht was vergeten te zeggen is dat ik nu een afrikaans nummer heb en niet te bereiken ben op mijn eigen nummer! Alleen whatsapp ontvang ik natuurlijk wel gewoon als ik internet heb :wink: Als je me wil bereiken en dus mij afrikaanse nummer wil weten moet je even mailen/facebooken of aan mijn ouders vragen :wink: Voor nu alvast slaap lekker en ik zal jullie proberen snel weer op de hoogte te stellen van hoe alles hier is!

Een hele dikke knuffel uit Zuid-Afrika!

(origineel bericht op be-more.nl)