(origineel bericht op be-more.nl)
Eerste maand!
Hoihoi!
Toch nog een korte blog, want ik blijf nog een maandje!! Ik kan de kindjes, de mensen, de huisjes bouwen, het eten, de koude “douche” & de stortbuien
nog niet missen. Niet dat ik jullie niet mis hoor, als kiespijn… Grapje
De stapavondjes, voetbalpotjes & mislukte cappuccino’s zullen even moeten wachten: maar worden wel weer ingehaald ;-), kan niet wachten! Houdt juni maar vrij! ![]()
Even serieus: Sponsorgeld
Het maximaal te besteden bedrag per maand heeft Be-More gewijzigd, zodat je per maand max. €500,- kunt besteden. De rest komt in de “pot”. Zo wordt er beter met het geld omgegaan op de langere termijn. Voor het sponsorgeld van de maand april hebben we in ieder geval een mooi doel! Eigenlijk twee zelfs! Er blijven enkele kindjes op school slapen, omdat ze erg ver moeten lopen. Ze liggen op matrasjes op de grond waar iedereen overheen loopt en waar het soms nogal kan stinken. Maar… er komen drie-dubbele stapelbedden van ijzer! Beginnend met de boysroom, omdat er daar minder bedden nodig zijn en we dat met een deel van het te besteden bedrag kunnen bekostigen! Er blijft dan nog geld over; daar hebben we schoolboeken voor gekocht. Daar kunnen ze de komende jaren welmee vooruit! De eerste zijn al uitgedeeld, ze waren ontzettend dankbaar!Iedereen nogmaals ontzettend bedankt voor de sponsoring!!
Murchison Falls
Tweede weekend in een prachtig park geweest; eigenlijk niet in foto’s of tekst uit te drukken! Prachtig!! Was de lange rit en het vroege opstaan zeker waard!Mooie gamedrives gehad, leuke en vooral natte hike en leuke slaapplekken met 's ochtends een buffel voor de deur!
Lake Bunyonyi
Lekker weekendje genieten bij een van de weinige plekken waar je veilig kunt zwemmen. (Ivm bilharzia) Heeeerlijk gegeten, kunnen we weer even vooruit!
Queens-/kingsday
Hele leuke koningsdag gehad op de ambassade in Kampala en bij de ambassadeur thuis met een leuke afterparty in de iguana! Top!
Veel liefs uit Oeganda! Tot 2 juni!
Nikki