(origineel bericht op be-more.nl)
Help mij te helpen
<strong>Nog 66 dagen tot 1 jan 2012, de dag dat je vertrekt.</strong>
Dit zie ik staan wanneer ik mijn persoonlijke pagina op de Be More site open. Elke dag daalt dit getal, tot ik uiteindelijk onderweg ben. Inmiddels ben ik naar de voorbereidingsdag geweest, afgelopen zaterdag. Op deze dag werd ik samen met andere toekomstige vrijwilligers op verschillende aspecten van onze reizen voorbereid. Ik maakte kennis met de drie Nederlandse vrijwilligers waarmee ik in januari op het project zit. Eén meisje van mijn leeftijd, waarmee ik op de heenreis samen vlieg, en twee ‘oudere’ vrouwen<strong>. </strong>We kregen informatie over de omgeving en cultuur, maar ook over de werkwijze op het project en wat Be More voor ons doet tijdens ons verblijf.
<strong>Je bent vrijwilliger bij Isiaiah 54 van 2 jan 2012 tot 24 feb 2012.</strong>
Op de voorbereidingsdag werd nog eens duidelijk gemaakt dat we deze reis zouden maken om goed werk te doen, om kinderen te helpen. Daarnaast wordt het natuurlijk ook een bijzondere reis naar een bijzonder land, een éénmalige ervaring. Om er zoveel mogelijk uit te kunnen halen, biedt Be More in de weekenden trips aan in de omgeving. Zo kan ik Kaapstad bezoeken, op safari gaan of townships (sloppenwijken) bezoeken. Alle trips die aangeboden worden, wil ik wel gaan doen, ik wil zoveel mogelijk van het land zien! Naast het denken aan anderen, wil ik ook aan mezelf denken, de tijd nemen om alles in me op te nemen en er zoveel mogelijk van genieten.<strong></strong>
<strong>
</strong>
<strong>Op 25 feb 2012 ben je weer terug.</strong>
Hopelijk na een mooie reis, zowel voor de kinderen als voor mijzelf. Om het nog mooier te maken, wil ik naast mezelf, ook wat geld meenemen naar het project. Daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Be More heeft een rekeningnummer, waarnaar je geld kunt overmaken. Dit geld wordt vervolgens op een bijzondere manier verdeeld: 50% kan ik, in overleg met het project, zelf tijdens mijn verblijf uitgeven. Denk aan kleding, speelgoed, schoolspullen voor de kinderen. 40% gaat naar de spaarpot van het project, voor grote of onvoorziene uitgaven. De overige 10% gaat naar Be More zelf, om bijvoorbeeld voorbereidingsdagen te bekostigen of deze website online te houden. Geen strijkstok dus, waar het geld aan kan blijven hangen. Geen vage beloftes. Het is duidelijk dat dit geld naar zaken gaat die op het project het hardst nodig zijn.
Ik zou het fijn vinden om meer achter te laten dan mijn eigen bijdrage in de vorm van het vrijwilligerswerk. Wie weet kan ik zorgen voor een opknapbeurt van een slaapkamer, of trainingen voor de lokale vrijwilligers. Als je mij daarbij wilt helpen, zou ik daar heel blij mee zijn. Je kunt een bedrag overmaken op rekeningnummer 12.17.74.228 t.n.v. Be More te Nijmegen o.v.v. Suzanne Meijer. Ik hoop dat we samen een mooi bedrag kunnen verzamelen om het project extra te steunen. Dan weet ik zeker dat ik 25 februari helemaal gelukkig en tevreden uit het vliegtuig stap op Schiphol!
De bijgevoegde afbeelding is het visitekaartje dat je hopelijk binnenkort tegen zult komen, zodat je weet hoe je kunt doneren en waarvoor je doneert.