(origineel bericht op be-more.nl)
Het is zo ver!
Nog welgeteld 20 uur en ik vertrek richting Zuid-Afrika. Om eerlijk te zijn heb ik minder zenuwen dan verwacht. Ik voel me rustig, ontspannen en kijk er vooral heel hard naar uit! Ik ben benieuwd wat ik allemaal ga meemaken, wat er op me af zal komen. Sowieso, wordt dit één van de mooiste ervaringen uit mijn leven. Geen twijfel mogelijk.
Ik zal ongeveer een maand weg zijn. Niet erg lang, maar toch heb ik afgelopen weken van alle gelegenheden gebruik gemaakt om “afscheid” te nemen van vrienden en vriendinnen.
Vorig weekend organiseerde ik o.a. samen met vzw De Blok (chiro Ourodenberg) een Afrikaanse drink-en dansavond. Er kwamen heel wat mensen opdagen en ik heb er een behoorlijk centje aan overgehouden. Bedankt aan iedereen die Zuid-Afrikaanse wijn heeft gedronken, hapjes heeft gegeten en/of een vrije gift heeft gegeven! Het heeft in totaal zo’n 480 euro opgebracht!
50% van dit geld besteed ik in overleg met het project aan iets waar ik zelf voor kies. Dit kan gaan van nieuwe schooluniformen tot een nieuwe wasmachine. Het project zal aangeven waar het op dat moment behoefte aan heeft, waarna ik mag bepalen waar ik het geld aan wil uitgeven.
40% van het geld is bestemd voor grotere doeleinden op langere termijn. Dit geld komt in een fonds. Het project kan dan aanvragen doen zoals bv. renovatie of aanbouw van het gebouw, opleidingen van hulpverleners, vervoersmiddelen, enz… Be more bekijkt deze aanvragen en zorgt ervoor dat het geld goed besteed wordt.
De overige 10% van het geld gaat naar Be More opdat zij hun werking draaiende kunnen houden.
Om jullie op de hoogte te houden van mijn doen en laten, zal ik proberen om mijn weblog zoveel mogelijk te onderhouden en af en toe wat foto’s te posten (als het internet daar wat meewerkt natuurlijk).
Voor diegenen die het niet kunnen laten om brieven te schrijven:
Elke Jespers
Po Box 7047
4150 Illovo
Kwazulu-Natal
Republic of South Africa
Voor diegenen die af en toe een sms willen sturen, mijn plaatselijke nr:
07/102.259.47
Zo, ik ben vertrekkensklaar. Laat het maar komen!