(origineel bericht op be-more.nl)
Het aftellen is begonnen!
23 juli 2011
Lieve familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden,
hier mijn allereerste berichtje op mijn ‘eigen’ weblog, knap he’, en vooral omdat de meeste van jullie op de hoogte zijn van mijn uitmuntende computerkennis, ahum.
Het heeft even geduurd maar het is vandaag nog precies 2 maanden voor mijn vertrek naar Malawi en alles is nu helemaal geregeld.
Tickets geboekt, verzekeringen afgesloten en ook natuurlijk al lek geprikt voor alle benodigde inentingen.
Mijn gróte droom vanaf mijn jeugd gaat nu dus echt uitkomen!
VOOR EEN PAAR MAANDEN VRIJWILLIGERSWERK GAAN DOEN IN AFRIKA!!!
Afrika zit in mijn hart sinds ik er in 1990 samen met Peter onze eerste verre reis heb gemaakt door Kenia.
Waar het hem dan precies in zit dat juist Afrika zo bij mij binnenkwam is moeilijk te beschrijven maar de hele sfeer, mensen, geuren ,kleuren maar ook de grote armoede heeft mij toen diep geraakt.
Bij Be-More noemen ze dat “ HET AFRIKA-VIRUS!”.
Nou dat virus heb ik dan alvast te pakken want daar bestaan geen inentingen tegen gelukkig.
Als je wilt weten waar ik heen ga en wat ik daar precies ga doen kijk dan op:
<a rel=“external” href=“Global Learning op onze Expeditiereizen buiten Europa”>www.be-more.nl/projecten/bestemmingen/malawi/liyo</a>
Be more is een vrij kleine en transparante vrijwilligersorganisatie die persoonlijke aandacht en het goed voorbereiden van zijn vrijwilligers hoog in het vaandel heeft staan zodat je het maximale kunt halen uit je verblijf daar.Het fijne van Be More is dat ze een 50-40-10 regeling hebben dus dat het geld wat aan donaties binnenkomt optimaal besteed wordt.
Dit houdt in dat van het donatiegeld:
50% direct naar mijn project gaat en dit mag ik dan in overleg met de projectleiders zelf uitgeven aan dingen waarvan ik denk dat ze nodig zijn.
40% gaat in het fonds voor mijn eigen project voor op de langere termijn.
10% is nodig om de fondsenwerving te ondersteunen.
Het komt er dus in het kort op neer dat 90% van je gedoneerde geld rechtstreeks naar ‘mijn project’ gaat.Hieruit blijkt dus ook dat er niet onnodig geld aan de strijkstok blijft hangen en het ook echt op de plaats van mijn project door mij uitgegeven gaat worden.
Mocht je van plan zijn om mijn project financieel te ondersteunen (alle kleine beetjes helpen natuurlijk) dan kun je dit storten op bankrek.nr. 12.17.74.228 t.n.v. Stichting Be More te Nijmegen, onder vermelding van Monique Verhoeven.
In mijn weblog zal ik dan natuurlijk ook laten weten waaraan ik het gedoneerd geld besteed heb.
Nog 61 dagen te gaan voor mijn vertrek dus het aftellen kan beginnen!!!
Liefs, Monique.