(origineel bericht op be-more.nl)
Donaties en afscheid
Na deze week werk ik nog 3 weken bij de thuiszorg. Dan heb ik een week vrij, tussen Kerst en Oud en nieuw. In die week wil ik mijn koffer inpakken, spullen kopen die ik onverwacht nog nodig blijk te hebben, kortom me goed voorbereiden op de reis. Met dat voorbereiden ben ik al bijna een jaar bezig, vanaf het moment dat ik ‘vrijwilligerswerk afrika’ intypte op Google. Toen begon mijn vage plan concreet te worden en nu heb ik nog 4,5 week te gaan.
Ik heb veel mensen verteld over mijn reis. Vrienden, familie, klanten, eigenlijk iedereen die ik het afgelopen jaar tegen gekomen ben. Ik vertel ze over Be More en wat ik precies ga doen. Ik merk dat ik het fijn vind als iemand er weinig of niets vanaf weet, dan kan ik mijn hele verhaal weer vertellen. Het verhaal valt blijkbaar in de smaak, mensen geloven inderdaad dat ik iets goeds ga doen. Dat merk ik aan de reacties en aan de donaties die ik heb gekregen. Eerst was ik niet eens van plan geld in te zamelen, dat ik wegging vond ik al heel wat. Nu heb ik een rekening met maar liefst 600 euro erop, waarvan ik de helft zelf mag uitgeven op het project. Om een idee te krijgen: 300 euro is 3291,15 Zuid-Afrikaanse rand. Ik kan bijvoorbeeld 37 stapelbedden kopen, of 100 paar kinderschoenen. Daarnaast gaat er 2627,47 rand naar de spaarrekening van Isiaiah 54, voor als die stapelbedden ooit doorzakken of de schoenen versleten zijn. De overige 60 euro gaat naar Be More, voor de financiering van mijn voorbereidingsdag, de collectebus en het promotiemateriaal dat ik kon gebruiken. Nogmaals bedankt, iedereen die heeft bijgedragen aan dit prachtige bedrag! De rekening blijft overigens open, voor degenen die bijvoorbeeld hun kerstbonus een goede bestemming willen geven.
De week voordat ik wegga, werk ik niet en ik heb ook weinig gepland. De afgelopen en komende weken zitten zo vol met leuke dingen, dat ik die week rust wel nodig zal hebben. Het is een feestje hier, een drankje daar, bezoekje aan deze en afscheid van die. Allemaal erg leuk, maar ook best druk. Ik ga er nog even flink van genieten deze weken, en in maart gaan we er natuurlijk gewoon weer lekker mee verder! Ik gok dat ik hier nog één berichtje zal plaatsen vanuit Nederland, voordat ik vertrek, en dan kunnen de echte reisverhalen beginnen. Voor de mensen die het nog niet weten: je kunt je aanmelden voor de mailinglijst om steeds een mail te krijgen als ik een nieuw bericht heb geplaatst. Zo blijf je op de hoogte. Ook kun je je er natuurlijk weer voor afmelden als je dit niet meer wilt.
Na zo’n 8 maanden voorbereiding, begint het aftellen. Ik ben er klaar voor, de voorbereidingen zijn gedaan, het geld is binnen. Nu wil ik gaan en mijn 8 weken in Zuid-Afrika goed besteden en er ook met volle teugen van genieten!