(origineel bericht op be-more.nl)
Nog een kleine 6 weekjes
Over iets minder dan 6 weken is het eindelijk zover! Na wat voorbereidingen vlieg ik dan eindelijk via Hong Kong naar Cebu toe! Inmiddels heb ik mijn voorbereidingsdag gehad, is mijn visum geregeld, heb ik een vliegmaatje gevonden en moet ik alleen nog even achter mijn vaccinaties aan… Die bleken namelijk niet voorradig te zijn vanwege een flinke leveringsachterstand, maar als het goed is, komt dat allemaal nog goed voordat ik vertrek;)
Maar goed, even iets anders… Toen ik naar Zuid-Afrika ging, heb ik een leuk donatiebedrag opgehaald via vrienden en familie. Dit heb ik daar goed kunnen besteden en ook aan iedereen kunnen vertellen wat ik met dit geld daar heb bereikt.
Ook nu kreeg ik weer de vraag of ik van plan was om donatiegeld mee te nemen naar de Filipijnen.
<strong><em>Help je mee?</em></strong>
Om het project verder te laten ontwikkelen is natuurlijk geld nodig.
Begrijp me niet verkeerd: ik betaal mijn reis volledig zelf. Maar wat zou het ontzettend gaaf zijn als ik een mooi bedrag kan inzamelen om ter plekke te investeren! Wil je mij hierbij helpen?
<strong>Hoe het werkt…?</strong>
Voor de mensen die graag wat geld willen meegeven, heb ik nog wel wat uit te leggen: Geld doneren kan en dat wordt heel erg gewaardeerd. Wel gaat dit via Be More, via een rekening waarbij je het geld op mijn naam kan zetten. Wat belangrijk is om te weten is dat er een verdeling wordt gemaakt voor de besteding van het geld. De helft van het geld kan ik zelf ter plaatse besteden, dit gaat in overleg samen met het project. De mensen die daar werken weten immers het beste waar het geld op dat moment het hardste nodig is.
Dan hebben we nog de andere 50% van het geld, hiervoor is een verdeling gemaakt:
-
40% van het geld is ook voor het project bestemd, maar dan voor grotere doeleinden op de langere termijn. Dit gaat in een fonds, waar het project aanvragen uit kan doen; zoals een renovatie of aanbouw van het gebouw, opleidingen van hulpverleners, vervoersmiddelen, etc.
-
De overige 10% wordt gebruikt om de kosten rondom de overboekingen en promotiematerialen te betalen. Ook is het goed om te weten dat in de eerste week van mijn verblijf het geld opgenomen wordt zodat ik het kan besteden. Al het geld dat daarna binnen komt kan <u>niet</u> meer met die 50% mee. Dit geld gaat direct in de 40% pot. Alsnog geen man over boord, maar natuurlijk wel jammer als ik het niet ‘zelf’ kan besteden. Zorg er daarom voor dat het geld vóór mijn vertrek overgeboekt is!
Als je geld wil doneren voor het project waar ik aan de slag ga kan dat op het volgende rekeningnummer:
<strong>
rekening 12.17.74.228 t.n.v. Stichting Be More, te Nijmegen o.v.v. Denise van der Meer </strong><u>Hierbij is het erg belangrijk dat míjn naam erbij vermeldt wordt, anders komt het niet op ‘mijn’ rekening!</u> Het doneren van geld is voor de belasting aftrekbaar (vanaf een bepaald bedrag, maar dat mogen diverse goede doelen zijn) Dit omdat Be-More gecertificeerd is.
Ik kan me voorstellen dat je misschien denkt ‘ik geef liever kleding of speelgoed mee’. Toch is dit niet de opzet. Ik zal uitleggen waarom:
- Ter plekke kan ik het beste met het project bekijken waar op dat moment behoefte aan is.
- Wanneer ik het ingezamelde geld bij mijn project besteed, stimuleer ik (en jij dus ook!) direct de economie van het land zelf en het leven is over het algemeen een stuk goedkoper op de Filipijnen. Met andere woorden: mijn sponsorgeld is daar meer waard!
Ik weet zeker dat ze alles heel hard kunnen gebruiken en dat ze er erg blij mee zullen zijn, maar nogmaals voel je niet verplicht! En ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van waar de 50% naar toe gaat! Vlak voor mijn vertrek zal ik uiteraard nog een berichtje plaatsten met de laatste update en mijn vliegtijden etc.!
Liefs Denise
<em>Nog maar 41 dagen voordat ik weer mag! </em>