(origineel bericht op be-more.nl)
Sponsorgeld
Jullie zullen wel denken: heb ik geld gegeven en ik weet nog helemaal niet wat er mee gebeurd is. Daarom zal ik eens even een blog maken over wat ik heb gedaan met het sponsorgeld J
<u>Babyroom</u>
Laura en ik hebben ons geld bij elkaar gelegd omdat we toch samen aan de babyroom hebben gewerkt. We hadden vanuit Nederland al een aantal spullen meegenomen die we o.a. van het geld gekocht hebben. Dit waren 2 zakjes ballonnen, 2 zakjes waterballonnen, een doos met stiften, schmink, stickers, stempels, potloden en een aantal bellenblaasjes.
In een van de eerste weken hebben we allemaal knutseldingen gekocht voor de babyroom. We zagen dat de kinderen echt niks hadden om mee te knutselen of wat dan ook dus besloten we dit maar eens even gaan aan te schaffen want dat kan natuurlijk niet ontbreken. Denk dan aan spullen als: een pak witte a4-tjes, gekleurd papier, glitterlijm, potjes verf, kwasten, schorten om de kinderen aan te trekken zodat niet alle kleren onder zitten en waskrijt. Hier konden ze een aantal weken vooruit maar moet nu echt wel worden bijgevuld.
Laura en ik hebben 6,5 week moeten wachten totdat de nieuwe babyroom af was zodat we spullen konden gaan kopen. We wisten namelijk niet wat ze hier al allemaal hadden en wat ze graag wilde hebben. Daar is verder ook niet veel duidelijkheid over gekomen dus zijn we maar gewoon naar ‘Arbour Crossing’ gegaan en begonnen met shoppen!! We hadden hier zo’n zin in en hebben dan ook allemaal leuke spulletjes gekocht.
We zijn begonnen bij de ‘Pick ’n Pay’. Dit kan je zien als een soort Franse Carrefour, een grote supermarkt waar ze ook alle andere dingen hebben. Daarna zijn we door gelopen naar de Toys ‘r Us voor het speelgoed en een babystoel, je zult het niet geloven maar in Afrika moet je een babystoel in een speelgoedwinkel kopen. Ook daar waren we goed geslaagd dus we gingen eens kijken wat we nog meer konden halen. Uiteindelijk zijn we nog geslaagd in een bouwwinkel en in de House&Home.
Op volgorde van winkels die ik genoemd heb, hebben we gekocht:
-
2 dozen klei -
15 mapjes -
2 doosjes stiften -
2 doosjes met lijmstiften -
1 puntenslijper -
2 doosjes potloden -
Plakband -
Pennen -
2 scharen -
Gestreepte opklapbare dozen (2x small, 1x medium, 1x large) -
2 bowling sets -
Een klein groen kastje met laadjes erin waar dan de stiften etc. in kunnen -
Een groot groen kastje waar iets grotere dingen in kunnen -
Pak wit papier. -
3 cd’s met kindermuziek erop -
1 kinderstoel voor een baby -
Een plastic keukentje -
Een tunnel van plastickatoen voor buiten -
Een poppenset met wat kleine dingen erbij -
2 van die autovloerkleden, waar dan wegen op staan -
Grote duploblokken -
Een houten bankje om buiten neer te zetten voor de leidsters. -
Een grote plastic box om alle autootjes, ballen etc. in op te slaan. -
4 kussens voor op de bank
Zaterdag 24-11-‘12 hebben Laura en ik alles in elkaar gezet en de spullen van de oude babyroom naar de nieuwe babyroom verhuisd. Het is ons gewoon gelukt om die box in elkaar te zetten, wie had dat gedacht! Met het bankje hadden we iets meer problemen dus daarbij hebben we wat hulp gekregen haha. Na alles te hebben gesorteerd en op de juiste plek te hebben gezet waren we super tevreden met het eindresultaat!
<u>Pannenkoeken en pepernoten</u>
Van het sponsorgeld heb ik samen met mijn huisje een keer pannenkoeken gebakken en pepernoten maken. De pannenkoeken heb ik gebakken voor een van de kinderen d’r verjaardag. Ze vind ze echt super lekker dus ik vond het leuk om die dan te eten op haar verjaardag. Helaas mocht dit niet van de ‘leiding’. Dit was omdat anders alle kinderen op hun verjaardag pannenkoeken willen eten, want zoiets gaat als een lopend vuurtje hier. 2 dagen na haar verjaardag heb ik ze toen gemaakt en tegen haar gezegd dat het toch een beetje voor d’r verjaardag is haha!
De pepernoten ga ik op mijn laatste dag maken met de kinderen. Dit wil ik doen als een soort van afscheid. Ben benieuwd of ze gaan lukken!
<u>Bioscoop </u>
Op zaterdag 24-11-’12 zijn we ook met een aantal kinderen naar de bioscoop geweest. Ik heb de 3 oudste kinderen uit mijn huisje meegenomen en Laura de 5 kinderen uit haar huisje. Zij heeft 1 kindje die te jong is om mee te gaan en ik heb 3 kleine kinderen dus vandaar dat we voor deze 8 hebben gekozen. We hadden een aantal dagen van te voren wel verteld dat we weg gingen en met hun iets gingen doen maar nog niet verteld wat.
Toen we in de bus zaten zeiden we dat we eerst bij McDonalds iets gingen eten en daarna naar de film zouden gaan. Ze vonden het echt heel leuk! Het was voor hun al een hele ervaring om een roltrap op te gaan. Sommige vonden het zelfs eng.
Eenmaal het gehele winkelcentrum te hebben doorgelopen zaten we bij de McDonalds. Ik ben 8 Happy Meals met cola/fanta gaan bestellen en tijdens het eten is Laura alvast de kaartjes gaan halen voor de film. We gingen naar Sammy 2, een 3d film. Bij de McDonalds hebben ze zich lekker vol kunnen eten met friet en kipnuggets, hadden ze nog nooit gehad zo. Ook waren ze alle 8 nog nooit naar de film geweest en dan gingen ze nu ook nog een 3d film kijken, ze vonden het echt spannend!
De film is een film voor kinderen van alle leeftijden, beetje jammer dat de trailers geen kinderfilms waren en onze kinderen bijna alle 8 al gelijk bang waren. 2 hebben er de hele tijd op schoot gezeten omdat ze 3d eng vonden, zielige kindjes…
Uiteindelijk waren ze er aan gewend en vonden ze het niet meer zo heel eng en vonden ze de film zelfs leuk! Was een geslaagd dagje!
<u>Strand </u>
Vandaag (Maandag) zijn we met de babyroom kinderen naar het strand gegaan. Dit was als verassing voor de verjaardag van één van de leidsters. We hebben hiervoor wat spekjes, pakjes drinken en ranja gekocht van het sponsorgeld. Het was echt een super leuke ochtend!
Dankjewel voor het doneren, we hebben zoals je kan lezen er echt leuke dingen mee gedaan. Thanks!
xxx Noor