Het laatste weblog vanuit Afrika

(origineel bericht op be-more.nl)

Het laatste weblog vanuit Afrika

Hallo allemaal,
Dit is alweer mijn laatste weblog vanuit Zuid- Afrika. Ik kan niet geloven dat de 8 weken zo snel zijn gegaan. Ongelofelijk! Nog steeds geniet ik volop van alle kids en ik weet zeker dat het afscheid erg moeilijk zal worden… Het is hard te beseffen dat je weer terug gaat naar je perfecte leventje!

Maandag middag heb ik babyroom, een gezellige drukte. Ik heb tijdens het boodschappen doen verschillende foto’s van mijn huisje laten afdrukken. Ik heb er een leuke poster van gemaakt zoals jullie kunnen zien.

In de avond ga ik naar mijn huisje toe om de verjaardagen te vieren van de kids. Ik heb zelf cakejes gebakken en versierd. Het is een groot succes en de kids smullen er heerlijk van! Ook geef ik de poster, iedereen vind het erg leuk!
Dinsdag morgen blijken er een aantal caregivers ziek te zijn. Er word aan mij gevraagd of ik in hun plaats wil mee helpen met de babyroom, natuurlijk! Er zijn drie nieuwe kindjes, ze willen niet slapen. Uiteindelijk brengen we er 1 naar huis, de ander valt op zijn matrasje toch in slaap en een kindje ligt heerlijk tegen mij aan te slapen! Na het slapen gaan de kinderen weer naar huis toe. Het was een gezellige morgen!

Tussen de middag bak ik pannenkoeken voor mijn tweede huisje. Het duurt erg lang, tijd die ik beter aan de kids kan besteden vind ik haha! De oplossing is al snel gevonden op de keukenvloer Memorie spelen met een aantal kids en onder tussen bakken. Het werkt goed en de kids vinden het gezellig!

In de avond smullen de kids heerlijk van de pannenkoeken. Daarna kleur ik gezellig met ze. Na een poosje ga ik door naar mijn andere huisje, ik speel verschillende spelletjes met ze. En ook word er weer druk geknutseld. De huismoeder gaat even weg en komt om 10:00 weer terug. Ik leg de kinderen in bed en lees ze een verhaaltje voor. Het oudere meisje mag nog opblijven en de andere 6 liggen heerlijk in hun bed.

Woensdag morgen help ik bij de daycare. Ook neem ik een kijkje in het klas lokaal ernaast. Hier komen de kinderen die te oud zijn voor de daycare. Het is een soort kleuterschool van Mother of Peace. Een lerares geeft daar de kids les. Vanmorgen was ze bezig met het alfabet, de maanden en getallen. Erg interessant om mee te mogen kijken. In de avond zijn we uit eten geweest met de vrijwilligers.

Ook heb ik een gesprek gehad over het sponsorgeld. Het volgende is eruit gekomen:

  • Zoals ik al had verteld zijn we in de eerste maand naar de kinderboerderij geweest.
  • De schoenen, emergency lights en de strijkijzers.
  • Verder heb ik een wasmachine gekocht van het sponsorgeld. En heb ik een deel bijgedrage voor een tweede wasmachine.
  • Ik had in mijn vorige weblog al meer verteld over het sponsor a child project. Ik zal gedurende een jaar 3 kinderen voor 35 euro per maand gaan sponsoren. Over hun zal ik meer informatie ontvangen, erg leuk zo blijf je erg betrokken bij het project!

Ik ben erg blij met de uitkomst en iedereen heel erg bedankt. Voor jullie fantastische inzet, we hebben met elkaar iets moois van het sponsorgeld kunnen doen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie belangstelling en leuke reacties! En wanneer ik in Nederland ben volgt er een allerlaatste weblog als afsluiting.

Groetjes,

Jessica Tromp

(origineel bericht op be-more.nl)