(origineel bericht op be-more.nl)
sponsorgeld AOF
Aangezien ik de smaak te pakken had om sponsorgeld in te zamelen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb aangeklopt bij het Antonius Ontwikkelings Fonds.
Dit is een fonds van het Antonius Ziekenhuis dat steun geeft aan lokale gezondheidszorg(projecten) in ontwikkelingslanden.
De doelstelling van het AOF wordt gerealiseerd door onder andere incidentele / eenmalige bijdragen aan kleinschalige initiatieven.
Om in aanmerking hiervoor te komen moest ik op gesprek komen bij de mensen die de werkgroep leiden. Dit vond ik een erg spannende gebeurtenis omdat het niet een favoriet onderdeel van mij is om tegenover 5 mensen te verwoorden die ik niet ken waarom ik in aanmerking zou willen komen voor sponsorgeld. Gewoon maar mezelf blijven en aangeven dat ik er tegenop zag gaf een boel rust.
Ze vroegen ook waar het geld aan besteed gaat worden. Hier heb ik nog verscheidene mailtjes over gehad met Bemore maar hier kon Bemore niet echt een eenduidig antwoord op geven. Ze verwezen mij naar de weblogs om daar te kijken waar het aan besteed word. Dit was onder andere aan bv de opleiding van een verpleegkundige, dossierkasten, rontgenapparaat, grodijnen voor tussen de bedden etc. Op dit moment zijn ze in Rakai bezig met het opzetten van een nieuwe OK. Dit is dus heel divers.
Het komt erop neer dat je in overleg met de arts van het project bepaald waar je sponsorgeld naar toe gaat. Hij kijkt dan waar ze op dat moment behoefte aan hebben.
Het AOF gaf aan dat ze blij waren met mijn verzoek en vroegen wel dat als ik het geld zou krijgen ik bereid was om een keer een verhaal wilde houden. Dit omdat het AOF meer bekendheid wil krijgen.
Na een aantal dagen kreeg ik een mailtje dat mijn verzoek was goedgekeurd en dat het project 1000 euro rijker was.
Hier was ik erg blij mee. Aan de andere kant is het ook een flink grotere verantwoording om je toch wilt dat het geld goed besteed gaat worden.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik echt mijn best zal doen om een goed doel voor het geld te vinden.
**