hallo,
ik ben in juli klaar met de opleiding tot verpleegkundige, en ik wil daarna heel graag voor een half jaar ontwikkelingswerk gaan doen. nou vind ik veel over ontwikkelingswerk maar weet iemand of er een organisatie is die ook vrijwillige verpleegkundige zoeken?
groetjes nadine
hoi Nadine
net als jij studeer ik ook in juli af als verpleegkundige (als alles goed gaat)
Ik wil ook graag vrijwilligerswerk gaan doen. Op dit moment ben ik me aan het orrienteren wat de mogelijkheden zijn.
ik las jouw oproep en vraag me af of jij al leuke organisaties heb gevonden?
ik hoor graag van je!
groetjes Marion
ik heb met een aantal organisaties contact gehad. de organisatie die het minste geld vraagt om met de project mee te doen is norghavo. en verder lijkt het erop dat hun alles goed regelen, qua huisvesting en alle andere zaken omtrent het werk daar. wat mij erg tegen viel is dat je ontzettend veel geld moet betalen aan een organisatie om ‘vrijwilligers’ werk te mogen doen. waardoor het bijna niet meer vrijwillig werk is.
ik heb alles uitgerekend en zou ongeveer 5000 euro in totaal kwijt zijn voor 6 mnd. en dan heb ik echt alles betaald. norghavo is trouwens alleen in ghana.
heb jij nog een andere goede organisatie gevonden? of al iets gepland??
groetjes nadine
eey,
toevallig ben ik ook op de site van norghavo geweest en dit leek mij ook wel leuk!
de prijzen vallen mij ook erg tegen!
op dit moment ben ik me nog erg aan het orrienteren, maar norghavo en childsupport-ghana lijken mij tot nu toe het leukst en komen betrouwbaar over.
ook kom ik wel leuke organisaties tegen in zuid-amerika alleen spreek ik geen woord spaans… Ik vind het ook lastig om vanuit een website te achterhalen wat precies jouw taak als vrijwilliger gaat worden…
de zoektocht gaat verder…
groetjes Marion
Hoi hoi,
Ik lees net jullie berichtjes en snap jullie twijfels. Het is erg lastig om door het woud aan organisaties een goede keuze te maken. Enkele tips: check of ze zijn aangesloten bij bijvoorbeeld het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF), een jaarverslag hebben op hun site, samenwerken met andere organisaties, e.d… Als dat allemaal zo is, is dat veelal wel een teken dat een organisatie betrouwbaar is.
Daarnaast is het goed om te checken of organisaties zomaar ‘iedereen’ uitzenden of een selectie maken (bijvoorbeeld op leeftijd, opleiding, verblijfsduur). Er zitten namelijk ook ‘party-organisaties’ bij met alleen maar jonge meisjes die een paar weekjes naar Afrika gaan om lol te trppen. Of juist weer hele serieuze org’s waar je minimaal 40 moet zijn ofzo. Allemaal niets mis mee, maar het zegt wel wat over een organisatie.
Jullie noemen NorGhaVo. Ik ken die organisatie ook en zij staan bekend als erg betrouwbaar. Goede mensen, leuke projecten, veel ervaring en ik weet dat er echt geen geld aan vrijwilligers wordt verdiend. Er zijn maar een paar van dat type organisaties, maar niet zo veel, dus zoek goed.
Heel veel succes met jullie zoektocht en een geweldige tijd!
Groet, Michiel
Hai,
Ik vertrek zelf over 1,5 naar Ghana via NorGhaVo als verpleegkundige… En het is een goede organisatie… alles wordt goed voor je geregeld enzo… En NorGhaVo is nog 1 van de goedkoopste organisaties ook en het geld wordt echt besteed aan de mensen in Ghana en de organisatie steekt het geld niet zelf in zijn zak!
Maar nadine ik weet niet hoe je berekening hebt gemaakt maar 5000 euro voor die 6 maanden is wel heel veel geld… ticket is +/- 900 euro, verblijf + organisatiekosten voor 6 mnd. 905 euro… en MAX nog 1000 euro voor: vaccinaties, verzekering, visum… en reizen in Ghana… … dus dan ben je max 3000 kwijt… en dan heb ik nog een grove schatting gemaakt!
Als jullie meer willen weten hoor ik het wel!
Groetjes, Silvy
hee silvy,
ik heb het nog eens uitgerekend en ik kom om 3655 euro. maar dan zit daar alles bij ook zak geld wat ze noemen van 50euro per week.
ik ben wel erg geschrokken van de prijzen van andere organisaties. hoeveel je wel niet moet betalen voor mee te mogen doen aan een organisatie. dan is norghavo inderdaad de goedkoopste.
maar aan welk project ga jij mee doen? en hoelang blijf je in ghana??
en hoelang ben jij al verpeegkundige? ik ben namelijk zelf pas klaar in juni maar doordat ik de bbl opleiding heb gedaan heb ik natuurlijk wel al wat ervaring.
en ga jij een site bijhouden in ghana?? lijkt me leuk om te lezen wat je er mee maakt. heel veel plezier alvast!!
groetjes nadine
nog even aan marion, jij zei dat je het moeilijk vind om te achterhalen wat je taken gaan zijn! nou heb ik gewoon naar norghavo gemaild (en naar andere organisatie;s) wat mijn taken zouden zijn. zover ik van norghavo begreep is dat wij daar als ‘hulp’ van de vpk gaan werken omdat als je echt als vpk wilt gaan werken je bij een bureau ingeschreven moet staan. via norghavo zouden mijn taken zijn: wonden verzorgen, medicijnen uitdelen, baby’s verzorgen zulke dingen. dus dat komt toch best dicht bij wat we nu doen!!
ik heb besloten dat ik met norghavo mee ga, ik heb me nog niet aagemeld, want de opleiding gaat nu nog heel goed, maar wat als er om een of andere reden ik niet ga slagen dan heb ik wel al een reis geboekt enz.? dat is nog het enige probleem.
heb jij al keuze’s gemaakt??
groetjes nadine
Hey Nadine,
Ik blijf zelf (maar) 3 1/2 maand in Ghana… ga 11 weken vrijwilligerswerk doen op een medisch project en daarna reizen door Ghana. Ik kom wrs te werken op de "Dr. Adams Clinic (staat ook beschreven op de site) of een “kraamkliniek”… ik wacht het allemaal maar af…
Ik ben zelf al 2 jaar gediplomeerd werk in een algemeen ziekenhuis in Hilversum op Neurologie, heb in dit z’huis ook mijn BBL-opleiding gedaan.
Op zustersilvy.waarbenjij.nu ga ik straks mijn (wilde) verhalen bijhouden ;)… heb nu ook al beschreven qua voorbereidingen enzo… Dus vanaf daar kan je me volgen!
Jij / Jullie ook nog veel succes met de voorbereidingen! En als je vragen hebt hoor ik het wel (ben nog tot 27 februari in NL)
Succes met je opleiding nog!
Groetjes, Silvy
Beste Nadine,
Ik kom net van drie maanden Kameroen. Ik ben zelf een verpleegkundige.
Ik werkte als vrijwilliger voor een kleine maar eerlijke NGO organisatie Berudep.
Eerst heb ik mijn plekje moeten zoeken want ze warne niet gewoon een verpleegkundige onder de vrijwilligers te hebben maar dat maakte het net spannend.
Mijn taak bestond ui verschillende delen:
-gratis oogconsultaties
-les geven aan weduwen ivm gezondheid
-educatie en tips geven in de hutjes van de wezen met problemen zoals hygiene/HIV/enz
-wonden verzorgen van de wezen
-reizen naar Abuh en daar Heleen een verpleegkundige helpen in het healtcenter.
-opzetten van dossier over malnutrice
-opzetten van project over preventie malnutricie door wegen en meten wezen
-en zoveel meer
Het was heel erg boeiend en ik heb erg heimwee.
Wil je meer weten ga naar WWW.Berudep.org
Veel suxses eike
Wat leuk om te lezen dat jullie allemaal op zoek zijn naar mogelijkheden om als verpleegkundige aan de slag te gaan in Afrika. Ik kan met trots mededelen dat je vanaf deze zomer ook met Be More bij medische projecten een steentje bij kan dragen in Uganda!
Er is bijvoorbeeld een kliniek voor de bevolking in en rondom Kyotera voor behandeling, opname en advies. Vanuit hier worden ook vaccinatieprogramma’s gedaan, hygiene en sanitatie thuis verzorgd en worden kwetsbare kinderen ondersteund.
Een ontzettend leuk project! Verder is Be More een stichting en kan je precies zien waar je voor betaalt. Kijk voor meer informatie op www.be-more.nlof stuur mij een mailtje: barbara@be-more.nl!
Groetjes
Barbara
Leuk een oude bekende tegen te komen,ik was een paar jaar geleden voor een maand vrijwilliger in Zuid-Afrika in Agape.
Voor alle geintereseerden het is een goede,betrouwbare organisatie.
Het is me daar erg bevallen en nog draag ik de herinneringen heden te dage met me mee.
Hartelijke groet aan het Bemore team
Eike
Hoi Elke,
Dank je wel voor je positieve recensie en enthousiasme!
Warme groeten van ons allemaal,
Barbara
(Be More)
Je kan in Ghana aan de slag als verpleegkundige in een ziekenhuis of kliniek. Voor meer informatie kan je op onze website kijken: www.vrijwilligwereldwijd.nl
De kosten zijn redelijk laag, omdat je bij een gastgezin zult verblijven. Hierdoor ben je zelf ook een extra inkomstenbron voor een gezin.
Je kan op onze website ook de ervaringen lezen van vrijwilligers die al werkzaam zijn geweest in een ziekenhuis.
Ik zal de link van een oud-vrijwilliger ook al hier vermelden:
http://heleenoosterbroek.waarbenjij.nu
vriendelijke groeten,
Pascal
Vrijwillig Wereldwijd
Dag Nadine,
Via CID Ghana kun je als verpleegkundige werken in een kliniek in Tamale die gerund wordt door een gepensioneerd arts. Een kliniek waar ook een operatiekamer aanwezig is, een apotheek en vooral dagelijks veel patiënten komen met allerlei verschillende klachten. Je kunt meer lezen over CId Ghana op de website www.cidghana.org. Je kunt daarna voor meer vragen contact opnemen met mij.
Vriendelijke groet,
Maddy Schreurs
volunteer coordinator CID Ghana Nederland.