Ik ben van plan om volgend jaar voor een half jaar naar Ghana te gaan om vrijwilligerswerk te gaan doen.
Het is dan de bedoeling dat ik ga via Norhtern Ghana Volunteers (NorGhaVo) Heeft iemand ervaring met deze organisatie en sowieso met vrijwiligerswerk in Ghana? Zo ja, laat het met weten!
nee, jammer genoeg nog geen reacties…
Ik heb me wel al ingeschreven bij NorGhaVo, het lijkt me een goede organisatie.
Wanneer ben jij van plan om te gaan, als je gaat?
Ik ben benieuwd!
Bedankt voor je vlotte reactie. In juni, voor twee maanden…Weet het nog niet zeker. Ik las dat in juni het regenseizoen begint. Weet jij hoe ik mij dat moet voorstellen (behalve natuurlijk dat het regent ;). Dagelijks stortbuien of… Ik vind dat Activity International veel geld voor zo’n project vraagt. Wat moet jij betalen bij jouw organisatie? Ik ben ook benieuwd naar de argumentatie van jouw keuze om naar Africa te gaan(en waarom Ghana)?
Hoop snel weer iets van je te horen. Gr. Bianca
Mijn zus is met Activity International naar Ghana geweest om ontwikkelingswerk te doen.
Zij vragen echt veel te veel geld en je krijgt er weinig voor terug. Alleen dat er iemand staat om je van het vliegveld af te halen. Het beste is zelf bv. een weeshuis te schrijven en alleen een ticket te boeken.
De organisatie waar ik mee ga vraag €500,- voor de programma kosten voor 3maanden. daarboven op komt je vlucht nog en de nodige andere dingen. Wil je langer dan 3 maanden dan komt er voor elke maand extra €65 euro bij.
Als je wilt weten wat je ongeveer kwijt zou zijn moet je even kijken op www.norghavo.org hier kan je ook informatie over Ghana zelf vinden.
Succes & groetjes Jolanda
Je zou even een bezoekje kunnen brengen aan www.horizonholland.orgEen website van een hulp- en uitzendorganisatie met projecten in o.a. Sri Lanka, Molukken en Ghana. In Ghana werken we onder andere samen met twee straatkinderenprojecten, (missie-) ziekenhuizen, voedingscentra, een school voor geestelijk gehandicapte kinderen, etc. Daar gaan geregeld vrijwilligers heen namens Horizon Holland. We zenden ook stagiaires uit maar met als nadrukkelijke en noodzakelijke voorwaarde dat het om een periode van minstens 6 maanden gaat. Goede en persoonlijke voorbereiding door voormalige, teruggekeerde vrijwilligers maakt deel uit van de uitzendprocedure. Omdat Horizon Holland van oorsprong een (en nog steeds) een ontwikkelingsorganisatie is en geen enkele commerciele activiteiten ontplooit, is er geen sprake van inschrijfgeld oid. Kosten die je maakt voor jezelf (levensonderhoud ter plaatse) zijn uiteraard wel voor je zelf. Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Als je inderdaad interesse hebt kun je een brief schrijven en sturen naar het secretariaat in Den Haag.
Veel succes met je voorbereiding. Detlev
ik zou niet alleen gaan of het zelf boeken. er komen toch teveel dingen bij kijken.
ga of met norghavo of met childaid ( www.childaid.nl ) allebei goede non profit organisaties.