(origineel bericht op be-more.nl)
Sponsoren gezocht!
<strong>Hallo allemaal, </strong>
Ik ben Shauna Akkerman en <strong>ik vertrek 28 juni 2013 naar Uganda</strong> om via Be More 4 weken <strong>vrijwilligerswerk</strong> te doen bij <strong>Lwengo Nakyenyi</strong>.
Door middel van mijn eerste weblog bericht wil ik je in het kort vertellen over mijn project.
Een klein half uur rijden vanaf Masaka ligt Lwengo, een groot ruraal gebied met diverse dorpjes en gemeenschappen. Zoals veel regio’s hier is <strong>armoede</strong> eerder norm dan uitzondering. Mensen hebben weinig om een bestaan op te bouwen en zijn <strong>afhankelijk</strong> van anderen voor hun inkomen.
Vanaf de hoofdweg is er een lange zandweg het binnenland in voor je aankomt bij Lwengo Rural Development Support Organization, kortweg Lwengo. <strong>Deze organisatie zet zich in om een einde te maken aan de heersende armoede in dit gebied.</strong>
Met <strong>programma’s voor kinderen en volwassenen</strong> wordt op verschillende terreinen gewerkt om armoede te bestrijden, en mensen de middelen te geven om op eigen benen te gaan staan. <strong>Van het begin</strong> - een kinderdagopvang en een basisschool, waar honderden kinderen dagelijks les krijgen - <strong>tot basisbehoeften</strong> als schoon water, voedselzekerheid, en income generating tot programma’s voor bewustwording, bijvoorbeeld over hiv/aids.
Ik ga hier flink mijn handen uit de mouwen steken om de community te steunen! <strong>Niet alleen ik kan dit project steunen, maar ook U.</strong> Om aan de slag te gaan als vrijwilliger heb ik een bedrag nodig van zo’n 2000 euro. Al het geld wat ik inzamel via donaties komt <strong>rechtstreeks</strong> terecht bij het project. 50% mag ik zelf in overleg uitgeven en de andere 50% komt in het fonds van het project voor de langere termijn.
<strong>Helpt u mij de community in Uganda te steunen? </strong>
Stort uw <strong>bijdrage</strong> op 3266.09.318 t.n.v S.S. Akkerman te 's-Heerenberg. Onder vermelding van: Uganda.
Op <u>www.be-more.nl</u> kan je uitgebreide informatie en verhalen vinden. Bovendien kan je via deze weblog op de hoogte blijven van mijn acties die ik ga ondernemen om geld in te zamelen en mijn belevenissen in Uganda!
Ook kunt u <strong>contact</strong> met mij opnemen via <u>shaunaakkerman@hotmail.com</u>
<strong>Alvast bedankt!</strong>
Groetjes,
Shauna